Orbán Szilvia
2021. október 23.JoseAndres , séf , celebritás , WorldCentralKitchen , ThinkFoodGroup , média
A spanyol séf saját médiavállalatot indított, első projektje pedig egy hatrészes sorozat lesz, a Discovery+ csatornán.
José Andrés nem igazán passzol a megszokott séf-celebritás kategóriába. Tény, hogy a spanyol kiválóság népszerűségéhez és ismertségéhez a szereplések és a tévé is hozzájárult, mégis, Andrés neve az elmúlt évtizedben az átlagemberek számára leginkább talán a humanitárius tevékenysége kapcsán lehet ismerős, amelyek közül kiemelkedik a World Central Kitchennel végzett munkája. A séf által, 2010-ben létrehozott jótékonysági alapítvány mára már behálózza a világot, és mindig ott van, ahol a legnagyobb szükség van rá: földrengés, áradás, járvány és más krízishelyzet idején a rászorulókat élelmezi.
A komoly munka mellett Andrés ugyanakkor sosem volt szégyellős, ha a reflektorok rá irányultak.
A híresség most újabb nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen tévéműsorok gyártásába kezd, saját produkciós vállalata élén.
„A José Andrés Média elindítása évek óta a dédelgetett álmom. Hogy olyan történeteket mesélhessek el, kik is vagyunk – azon keresztül, hogy milyen ételeket eszünk. Tartalmaink éppolyan kreatívak, szórakoztatóak, inspirálóak és eredetiek lesznek, mint amilyenek az éttermeink. Alig várom, hogy elkezdhessük a munkát” – fogalmazott a világhíres séf-étteremtulajdonos. „Nem magasabb falak kellenek, hanem hosszabb asztalok. Remélhetőleg a cégünk olyan fogásokkal rakja tele ezt az asztalt, amelyek segítenek jobban megismernünk egymást – generációkon és földrészeken innen és túl.
A José Anrés Média máris bejelentette legelső projektjét: egy, pillanatnyilag még cím nélküli, hatrészes sorozatot, amelyet a cég a Discovery+ számára készít, a Nutopia nevű dokumentumfilmes vállalattal karöltve.
Úgy tudni, hogy Andrés produkciós cégét Sam Bakhshandehpour és Richard Wolffe vezeti. Mindketten már hosszú ideje együtt dolgoznak a séffel, és hozzáértésüket többszörösen bizonyították: előbbi Andrés ThinkFoodGroup nevű éttermi csoportjának az elnöke, utóbbi pedig az Andrés-szakácskönyvek, és a PBS csatornán futó műsorok társszerzője.
A José Andrés Media azt ígéri, hogy mind doku-, mind fikciós forgatókönyvön alapuló tévés szériákon dolgozik majd a jövőben, de a könyvek kiadásában, podcastok és úgynevezett mid-form – 10-20 perces – tartalmak gyártásában is lát fantáziát. A lényeg, hogy a középpontban az étel, s a segítségével elmondott történet, bemutatott karakter vagy kultúra álljon.
„Produkciós vállalatunk mindazokat az értékeket megtestesíti, amelyeket az emberek oly nagyra tartanak Joséban: az együttérzés és a globális gondolkodás képességét, a tiszta öröm ígéretét, és persze a kulináris kiválóságot”
– szögezte le Bakhshandehpour. „Tűkön ülünk, hogy bemutathassuk első ’gyermekünket’ a Discoveryn.”
A cégvezető elmondta: az induló produkciós vállalat folyamatosan keresi új munkatársait és az ígéretes projekteket – itt tehát a remek alkalom, ha valaki a szakma egyik nagyágyújával dolgozna.