A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Orbán Szilvia

2018. október 8.

A metálzenekar – kávé- és sörérdekeltsége után – beszállt a whiskey üzletbe. A különleges technikával érlelt Blackened szeptember végén mutatkozott be.

A Metallica zenekar világraszóló népszerűségét egyedi hangzású, zúzós, hozzáértéssel megírt és előadott dalainak köszönheti. A metálbanda ugyan túl van már a csúcson, nevük továbbra is egyet jelent a szakértelemmel és minőséggel.



Rendben, egy zenekar, ami kijött egy whiskey-vel, mi ebben annyira különleges? A kérdés jogosnak tűnhet, amikor egyre több celebritás fektet be italok forgalmazásába, áll egy-egy márka mögé. Nos, úgy tudni, hogy a Metallica valami teljesen egyedivel próbálkozott:

saját zenéjét is felhasználta az ital érlelési folyamatában.

De kezdjük az elején: a stílszerűen Blackened névre keresztelt párlatot a neves főzőmester, Dave Pickerell alkotta. Pickerell korábban a Maker's Marknál kamatoztatta tehetségét, jelenleg pedig a WhistlePig csapatát erősíti. Mégis, elsősorban nem a főzőmester személye az, ami miatt az ital megér egy misét, hanem a szabadalmaztatás alatt álló, úgynevezett Fekete Zaj (Black Noise) módszer, amely során a Metallica zenéjét használják a whiskey ízének formálására.

Pickerell elmesélte, hogy a Fekete Zaj ötletét a West Pointon található, hatalmas (a világ legnagyobbja) templomi orgona adta.

Amikor az orgona a legmélyebb hangokat adja, az egész épület rázkódik, a benne lévő emberek minden porcikájával együtt”

– magyarázza. A főzőmesternek az az ötlete támadt, hogy ezeket az alacsony hullámhosszú frekvenciákat fel lehetne használni a whiskey érlelési folyamatában is. A Metallica tehát a Meyer Soundhoz fordult, akik korábban már segítettek a bandának egy speciális mélynyomó kifejlesztésében. A mély tónusok felerősítése pedig olyan jól sikerült, hogy Pickerell megkezdte a Blackened zenés érlelését.



A zenekar maga válogatta az energetizáló dalokat, a Meyer Sound pedig a Sweet Amber Distillinggel karöltve azon dolgozott, hogy a dallamok a lehető legjobban átöleljék a hordókat.

Az italt olyan intenzitással érik az alacsony frekvenciájú hanghullámok, hogy a molekuláris interakciók elképesztően felerősödnek, ezáltal pedig maga a kész termék is más minőséget érhet el”

– fogalmaz a márka.

Persze a metállal bombázott hetek mellett a párlatot hagyományos értelemben is érlelik, nyugtatja meg a kétkedőket Pickerell.

Nem csalunk az idővel. Az új módszer csak egy fokkal magasabbra juttatja az italt. A hangkúrának köszönhetően a whiskey molekulái rezegni kezdenek, és egy kellőképpen alacsony frekvencia esetén az ízelemek hamarabb a felszínre kerülnek.”

Ha már az íznél tartunk, a márka így írja le italát: méz-borostyán árnyalatú párlat égetett karamell-tölgy-méz illat-, illetve visszafogottan fűszeres ízjegyekkel, amelyben felfedezhetőek a fahéj, a szegfűszeg, a méz és a menta aromái, illetve a mélyben váratlanul felbukkan egy gondolatnyi sárgabarackos zamat is, s a legvégén az egészet egy elegáns, kisimult tejkaramellás-mézes-juharos krémesség zárja.

Ez a whiskey a mi zenei bélyegünket viseli”

– állítja a Metallica gitárosa, Kirk Hammett.

A Blackened olyasvalami, amit a világ korábban még sosem tapasztalt, és általa tényleg megízlelhető végre a zene.”

(Az igazsághoz hozzátartozik, hogy valójában már léteznek más, zenével érlelt alkoholos italok is, ilyen például a Wu-Tang sör, vagy néhány brandymárka – bár az is igaz, hogy ezek egyikét sem a Metallica speckó mélynyomója „ringatta”.)

A Blackened a tervek szerint ősszel a kiválasztott üzletekbe kerül, nagyjából a banda észak-amerikai turnéjával egy időben.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra