A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Orbán Szilvia

2019. október 15.

A The Glenlivet kapszulakollekciója apró moszat csomagokban 23 milliliter alkoholt tartalmaz.

Az emberiség már vagy ötszáz éve iszik skót whiskyt, de most eljött az ideje, hogy kicsit elfelejtsük a poharat – legalábbis a híres Speyside whiskyrégió nemkülönben híres főzdéje, a The Glenlivet legújabb „találmánya” erre bíztat. A világ második legkelendőbb Scotch márkája ugyanis piacra dobta kapszula kollekcióját, amelyet nem palackokba töltenek, hanem az egyes adagok tengeri moszat kivonatából készült zsákocskákat kaptak, írja a FoodAndWine. 

Nincs jég. Nincs shaker. Pohár sincs. Újrafogalmaztuk, hogyan élvezhető a whisky. Bemutatjuk a The Glenlivet kapszulakollekcióját”

– áll a szeszfőzde Twitter-posztjában.

A pohármentes koktélokként bemutatott termékek egyenként 23 milliliter whiskyt tartalmaznak, amelyeket – akár egy cukorkát – csak be kell kapni. Szopogatni nem érdemes, de aki ráharap a kis csomagra, a gyártó szerint azonnali, garantált ízrobbanásban részesül. Ráadásul a kiürült tasakot sem kell kiköpni, nyugodtan lenyelhetjük azt is, áll a gyártó közleményében.

Cégünk mindig is az eredetiség oldalán állt, így folyamatosan keressük annak lehetőségét, hogyan fütyülhetünk a konvenciókra, például arra is, hogy egyesek szerint mi a skót whisky fogyasztásának helyes módja”

– fogalmaz a The Glenlivet igazgatója, Miriam Eceolaza.

„Kapszula kollekciónk épp ezért született, és nagyon kíváncsiak vagyunk, hogyan fogadják majd az emberek ezeket a pohármentes koktélokat. Alapítónk, George Smith híres volt arról, hogy az árral szemben úszott, sokszor ellenszegült a hagyományoknak, és másként csinálta a dolgait. Új termékcsaládunk ma is az ő úttörő szellemének nyomát követi.”

A most piacra kerülő kapszulák változatainak megalkotása során a szeszfőzde egy londoni bár, a Tayēr + Elementary mixer-tulajdonosaival, Alex Kratenával és Monica Berggel társult, így született meg a három variáns: a Citrus, a Wood és a Spice. Maga a kapszula pedig a Notpla nevű, úgynevezett fenntartható csomagolástechnológiával foglalkozó cég munkája, amely először dolgozik alkoholmárkával.

Azon dolgozunk, hogy az italok csomagolása és elfogyasztása terén eredeti megoldások szülessenek. A The Glenlivet pedig az a márka, amelyik épp ugyanezt kereste”

– ecsetelte a Notpla egyik vezetője, Rodrigo Garcia Gonzalez.

Úgy tudni, hogy a kapszulák egyelőre csak az Egyesült Királyságban mutatkoznak be: első jelenésük a London Coktail Week esemény keretében, a Tayērben zajlott. A továbbiakról még nincs konkrétum, de siker esetén várható, hogy a márka az USA-ban is bevezeti a terméket. Az első reakciók azonban meglehetősen megosztóak: sok twitterező gondolta azt a fenti videó láttán, hogy a „találmány” épp Scotch-ivás lényegét, az élményt öli ki, míg mások a megjelenést figurázták ki, ami szerintük kísértetiesen hasonlít a mosókapszulákhoz.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra