Orbán Szilvia
2019. október 15.A The Glenlivet kapszulakollekciója apró moszat csomagokban 23 milliliter alkoholt tartalmaz.
Az emberiség már vagy ötszáz éve iszik skót whiskyt, de most eljött az ideje, hogy kicsit elfelejtsük a poharat – legalábbis a híres Speyside whiskyrégió nemkülönben híres főzdéje, a The Glenlivet legújabb „találmánya” erre bíztat. A világ második legkelendőbb Scotch márkája ugyanis piacra dobta kapszula kollekcióját, amelyet nem palackokba töltenek, hanem az egyes adagok tengeri moszat kivonatából készült zsákocskákat kaptak, írja a FoodAndWine.
Nincs jég. Nincs shaker. Pohár sincs. Újrafogalmaztuk, hogyan élvezhető a whisky. Bemutatjuk a The Glenlivet kapszulakollekcióját”
– áll a szeszfőzde Twitter-posztjában.
A pohármentes koktélokként bemutatott termékek egyenként 23 milliliter whiskyt tartalmaznak, amelyeket – akár egy cukorkát – csak be kell kapni. Szopogatni nem érdemes, de aki ráharap a kis csomagra, a gyártó szerint azonnali, garantált ízrobbanásban részesül. Ráadásul a kiürült tasakot sem kell kiköpni, nyugodtan lenyelhetjük azt is, áll a gyártó közleményében.
Cégünk mindig is az eredetiség oldalán állt, így folyamatosan keressük annak lehetőségét, hogyan fütyülhetünk a konvenciókra, például arra is, hogy egyesek szerint mi a skót whisky fogyasztásának helyes módja”
– fogalmaz a The Glenlivet igazgatója, Miriam Eceolaza.
„Kapszula kollekciónk épp ezért született, és nagyon kíváncsiak vagyunk, hogyan fogadják majd az emberek ezeket a pohármentes koktélokat. Alapítónk, George Smith híres volt arról, hogy az árral szemben úszott, sokszor ellenszegült a hagyományoknak, és másként csinálta a dolgait. Új termékcsaládunk ma is az ő úttörő szellemének nyomát követi.”
A most piacra kerülő kapszulák változatainak megalkotása során a szeszfőzde egy londoni bár, a Tayēr + Elementary mixer-tulajdonosaival, Alex Kratenával és Monica Berggel társult, így született meg a három variáns: a Citrus, a Wood és a Spice. Maga a kapszula pedig a Notpla nevű, úgynevezett fenntartható csomagolástechnológiával foglalkozó cég munkája, amely először dolgozik alkoholmárkával.
Azon dolgozunk, hogy az italok csomagolása és elfogyasztása terén eredeti megoldások szülessenek. A The Glenlivet pedig az a márka, amelyik épp ugyanezt kereste”
– ecsetelte a Notpla egyik vezetője, Rodrigo Garcia Gonzalez.
Úgy tudni, hogy a kapszulák egyelőre csak az Egyesült Királyságban mutatkoznak be: első jelenésük a London Coktail Week esemény keretében, a Tayērben zajlott. A továbbiakról még nincs konkrétum, de siker esetén várható, hogy a márka az USA-ban is bevezeti a terméket. Az első reakciók azonban meglehetősen megosztóak: sok twitterező gondolta azt a fenti videó láttán, hogy a „találmány” épp Scotch-ivás lényegét, az élményt öli ki, míg mások a megjelenést figurázták ki, ami szerintük kísértetiesen hasonlít a mosókapszulákhoz.