A fehérjebombának is beillő pizzaalap elsősorban a ketogén diéta egyre népszerűbbé válásának köszönheti megszületését.
Ha pizzáról van szó, manapság már leginkább az a szabály, hogy nincs különösebb szabály. Persze sokan maradnak a hagyományos változatoknál, de napjainkban szinte bármi felpakolható a pizzatésztára – már nem nagyon lepődünk meg semmin. Ezúttal viszont nem a feltétek az igazán meglepőek, sokkal inkább a pizza alapja.
A nálunk még alig ismert, amerikai Pieology pizzérialáncra egyre inkább úgy tekint a helyi szakma, mint az ágazat egyik leginnovatívabb szereplőjére. A főként az USA déli államaiban népszerű étteremhálózat szép csendben vívta ki a vendégek és a versenytársak elismerését, amelyet elsősorban rendkívül sokoldalú, személyre szabható kínálatának köszönhet.
A márkát tavaly a Foodbeast csapata is beválasztotta azon gyorséttermi láncok TOP10-es listájába, amelyek a szektorban gyökeres változásokat indítottak. Akkor ezt azzal indokolták, hogy a Pieology 3 különböző növényi alapú hús-, illetve növényi alapú sajtfeltétet is kínál, ráadásul menüjében 6 (!) fajta prémium pizzatészta közül választhatnak a vendégek – ki-ki az étrendjének, preferenciáinak a leginkább megfelelőt.
Az újító szemlélettel úgy tűnik, ezek után sem hagytak fel a cégnél, amelynek eredményeképp idén egy újabb, hetedik pizzaalappal bővítették – egyelőre ideiglenesen – az arzenáljukat, amely elsősorban azoknak kedvez, akiknek fontos a magasabb fehérjebevitel, vagy ketogén étrendet tartanak.
A Foster Farms-szal közösen megálmodott „tészta” fő összetevője a csirkemell – emellett tartalmaz még tojást és sajtot – és egy normál alap, feltét nélkül 44 gramm fehérjét, 2 gramm szénhidrátot és 280 kalóriát tartalmaz.
Kié az ötlet?
A csirkehús pizzaalapként való felhasználása egyre népszerűbb. Habár előtte is voltak már próbálkozások, maga az ötlet nagyobb figyelmet igazából tavaly kapott, amikor egy New York-i étterem, a Krave it étlapján megjelent a Nashville Hot Chicken Crust nevű, 100 százalékban fűszerezett csirkemellből álló pizzaalap, és
Az egyik legelső ilyen videót például rövid idő alatt több mint 2 millióan nézték meg. Azóta a csirkés „tészta” több áruházi márkánál is felbukkant pizzaalapként, sikeresen.
A legnagyobb pizzahálózatok azonban, úgy tudni, egyelőre még nem ismerték fel a lehetőséget, így a Pieology lépése mindenképpen úttörőnek számított.