A Johnnie Walker márka születésének 200. évfordulója éppen a pandémia idejére esett. Ez sem szegte kedvét a többszörös díjnyertes Anthony Wonke filmrendezőnek, hogy feldolgozza a világ legismertebb skót márkájának történetét, és társadalmi hatásait.
Forgatott már filmet korunk egyik legnagyobb sportcsillagáról, Cristiano Ronaldoról, és nyomon követte az Utolsó Jedik rendezőjének konfliktusait a Star Wars univerzumban: Anthony Wonke nyert már Emmyt, háromszoros BAFTA díjas, és jelölték már rövidfilmjét Oscarra is.
A The Man Who Walked Around The World egy dokumentumfilm, ami feltárja, mi kellett ahhoz, hogy a Johnnie Walker a populáris kultúra ikonjává váljon, mennyi szerencse és mennyi tudatosság van amögött, hogy a Johnnie Walker 200 év után is megkerülhetetlen piaci szereplő.
„200 év alatt a Johnnie Walkernek összesen 6 keverő mestere volt. Ez idő alatt az USA 40 elnököt fogyasztott el!”
– hasonlítja össze a történelmi léptékeket John Williams a Diageo Scotch részlegének globális vezetője.
"A Johnnie Walker története lenyűgöző. Ha mélyebbre ásunk, meglátjuk, hogy sokkal több van ebben a történetben, mint gondolnánk, fordulatos, romantikus, egyszerre személyes és történelmi horizontokon folyik.” – mondja Anthony Wonke, a rendező.
A film mellé, az évforduló tiszteletére Icons néven limitált szériában, különleges dekorációjú palackok kerültek az áruházak polcaira. Kár, hogy a hagyományos négyzet-keresztmetszetű palackra húzott műanyagfólia nem a legkörnyezetkímélőbb megoldás, a 24 fokban döntve felragasztott papírcímke lehet, hogy hiányozni fog a tudatos vásárlóknak.
A 45 perces dokumentumfilm magyar felirattal is megtekinthető ide kattintva!