Évekig tesztelték, mielőtt piacra dobták az új üdítőitalt.
A koffeintartalmú üdítőitalok főként a fiatalabbak körében népszerűek, akik vizsgaidőszakban, vagy egy komolyabb buli utáni napon előszeretettel nyúlnak egy élénkítő italt rejtő dobozért. S bár a piacon ma már számtalan márka megtalálható, ezeknek az üdítőknek az egyik alfája mégis csak a jó öreg Coca-Cola volt. Az viszont kétségtelen, hogy a legendás üdítőital jóval kisebb mennyiségben tartalmaz koffeint, mint mondjuk egy jóféle, ebéd utáni espresso, és ezen – látva a piacon egyre csak erősödő kávés trendeket – úgy tűnik, hogy a márka mindenképpen szeretett volna javítani. Pontosabban: ajánlani egy olyan alternatívát, ami versenyképes lehet a magasabb koffeintartalmú, illetve a kávés italokat kínáló piacon is.
Előzmények
Az új kávés kóla az üdítős óriásvállalat szemléletváltásával egy időben érkezett, hiszen a márka tavaly jelentette be, hogy portfólióját felére csökkenti, és egyes márkákat (Tab, Odwalla) teljesen meg is szüntet. Ezt a lépést főként azzal indokolták, hogy a cég a szétforgácsolódás helyett inkább a legfontosabb termékekre (Coke, Coke Zero) szeretne fókuszálni.
Ugyan a mostani újdonság januári piacra dobásáról tavaly nyáron kezdtek érkezni a hírek, de
ami akkor elég csúnyán megbukott, így két év után teljesen le is álltak a gyártásával.
Máshol már befutott
Az új, továbbfejlesztett kávés Coke aztán először, mintegy teszt jelleggel, 2018-ban jelent meg, Japánban. A fogadtatása jóval kedvezőbb volt az elődjénél, így azóta már a világ több szegletében is elérhető: az ital pillanatnyilag mintegy 30 piacon – például Ausztráliában, Japánban, Vietnámban és Olaszországban – van jelen, de a korábbi fiaskó után, az újítással a márka csak most merészkedik vissza az USA-ba.
Úgy tűnik tehát, hogy a marketingesek úgy látják: végre az amerikaiak is befogadóvá váltak erre az ízkombinációra.
Készen állnak
A piacra kerülést az USA-ban két éves tesztidőszak előzte meg, nyilatkozta az üdítős cég észak-amerikai márkaigazgatója, Brandan Strickland.
„Nem csak a terméket, a formulát teszteltük, hanem például a csomagolást is. Meg akartuk érteni, mi az, amit a vásárlók keresnek” – ecsetelte.
A márka elsősorban azokat célozza meg az új termékkel, akik a hagyományos kávé alternatíváját keresik egy kis délutáni felélénküléshez, amire szerinte manapság egyre több embernek van szüksége, hiszen most a pandémia miatt sokan kénytelenek úgy dolgozni, hogy közben gyerekekről vagy más hozzátartozókról is gondoskodnak.
Mit tud?
Január végén érkezett a már várt bejelentés: a márka Coca-Cola with Coffee néven végre az Egyesült Államokban is piacra dobja kávés italát. A január utolsó hetére időzített akció hírét először egy Twitter-bejegyzés szellőztette meg, amelyet aztán a hivatalos Coca-Cola profil is megerősített.
Az első, az italokat ábrázoló sajtófotókon mindenki leolvashatta a dobozokról, hogy miről is van szó:
„Nagyszerű Coca-Cola íz, gazdag, luxus kávéval keverve.”
A részletesebb leírás szerint a megszokott és kedvelt eredeti
– ez nagyjából a fele egy átlagos erősségű feketének, azonban jóval magasabb, mint amennyi egy hagyományos kólában van, írja a CNN. Pillanatnyilag összesen öt változatról tudni: normál, cukros verzióban kapható dark blend, karamell és vanília ízű, míg a cukormentes szekcióban karamell és vanília aromájú változat.
Arról még nem tudni, hogy a Coca-Cola kávés itala itthon is megjelenik-e, és ha igen, mikor, de van egy olyan gyanúnk, hogy sokan megkóstolnák.