Hírek

Orbán Szilvia

2021. február 16.

anime , reklám , felkapott , NoFrills

Animével reklámoz egy kanadai élelmiszerbolt. A merőben szokatlan, de látványos és mozgalmas kisfilm hamar kedvenc lett.

Bár rég volt, de tény, hogy voltak olyan idők, amikor az animék még egyáltalán nem számítottak menő dolognak. Viszont az idők változnak, és az elmúlt évtizedekben nyugaton is külön kultusz épült a japán filmművészet különálló stílusaként számontartott stílusa köré. Az animék ma már a popkultúra szerves részét képezik, és világszerte milliók rajonganak az összetéveszthetetlen jegyekkel bíró rajzfilmekért, de azért az elég meglepő, ha valaki egy élelmiszerboltot akar a segítségükkel reklámozni.

A kanadai No Frills (kb. Semmi Flanc) nevezetű bolthálózat azonban nem törődött a szkeptikusokkal, vállalta a kockázatot, és elkészíttette saját animéjét, s az egyperces kisfilm azóta meglehetősen sikeres pályát futott be, írja a TheTakeout.

Mutatjuk a kisfilmet:

A reklám beváltotta a hozzá fűzött reményeket: imádják az emberek, hiszen akciódús, fanyar humorú, zúz alatta a trap – ráadásul a nagyi úgy vásárol benne, mint a legmenőbb Marvel-szuperhős. A No Frills valószínűleg maga sem gondolta, hogy ekkorát szól majd a hirdetés, és egy nap még a legelvetemültebb képregényőrültek egyik netes fellegvárának tartott comicbook.com is ezzel foglalkozik majd, de így lett.

A hozzáértők hangsúlyozzák: bár nem ez az első reklám, amit megpróbáltak anime stílusban tálalni, ez az egyik legjobban sikerült. A rajongók szerint a kisfilm alkotói remek érzékkel eltalálták a figurákat, dolgoztak az átmeneteken, és ismerik az animációs technikát, egyszóval, a stílus rajongói több mint elégedettek.

Nehéz visszavezetni, hogyan indult az internetes tornádó, de valószínűleg ez volt az első tweet, amiben felhívták rá a figyelmet. 

A posztot néhány nap leforgása alatt több mint háromszázezren lájkolták, és 75 ezren osztották tovább. A reklám közösségi médiában befutott pályafutását figyelve látszik, hogy a világ sok helyén teljesen ismeretlen bolthálózatba sokat ellátogatnának – már csak azért is, hogy egy kicsit ők is hősnek érezhessék magukat a következő nagybevásárlás során.