A koronavírus-járvány miatt a gasztrofesztiválok új típusának premierjére készül a szakma Los Angelesben – siker esetén valószínűleg máshol is bevetik majd a módszert.
A gasztrofesztiválok alapvetően a rendkívül népszerű közösségi események közé tartoznak a világon mindenhol, azonban a jelenlegi vírushelyzetben egy-egy ilyen rendezvény megszervezése, illetve megrendezhetősége számos kérdést vet fel.
Nyilvánvaló, hogy minden érintett keresi az új lehetőségeket, hiszen a járvánnyal küzdő országokban nem igazán támogatják azt, hogy tömegek tolongjanak a nyitott, ételekkel megrakott élelmiszer – vagy épp ital - standok előtt. A Resy nevű platform egy, az American Express-szel való együttműködés keretében most egy lehetséges megoldással próbálkozik: október közepére tervezett rendezvényüket nagyjából egy autós rendelés mintájára bonyolítják majd le.
A Resy Drive Thru Experience nevet viselő eseményt október 15-16-án tartják a Los Angeles-i Hollywood Palladiumban, amely erre a két napra furcsa labirintussá változik, és ahol
A látogatók minden egyes megállóban kapnak egy kis ízelítőt az adott hely kiváló finomságaiból, de ehhez nem kell sétálniuk, sőt, még kiszállniuk sem, mert az ételekkel a saját autójuk biztonságában ismerkedhetnek, saját, melléjük rendelt, „túravezető” pincér segítségével. A körút végén aztán a vendég egy sokszínű, mégis összehangolt 10 fogásos vacsora elfogyasztásának élményével távozhat.
A rendezvény bevételének egy részét a Resy és az American Express jó ügyre szánja: a szervezők a világhíres séf, José Andrés által létrehozott World Central Kitchen nevű szervezet javára adományoznak majd.
Az esemény talán mégsem emiatt a legjelentősebb, hanem inkább azért, mert egy lehetséges alternatívát mutat, milyen irányba lehetne elindulni a gasztroesemények szervezésével a világjárvány ideje alatt. Ha a recept beválik, várhatóan több helyen is kipróbálják.