Hírek

Orbán Szilvia

2022. május 26.

sör , IPA , india pale ale , Devils Backbone Brewing , tetoválás , kampány

Egy sörfőzde és egy népszerű tetoválóművész együttműködéséből születtek a dizájntervek – aki varrat, sörözhet.

A modern amerikai kézműves sörök piacán pillanatnyilag az india pale ale, vagyis az IPA áll a népszerűségi lista élén – de vajon a sörfajta rajongói elhivatottak-e annyira, hogy bevállaljanak érte egy tetoválást is a testükön? Azok a lelkes amerikai sörimádók, akik erre a kérdésre gondolkodás nélkül igennel felelnek, most jól járhatnak, ugyanis egy sörfőzde kész ingyen sört biztosítani nekik, egy egész éven keresztül, írja a FoodAndWine.  Azért nem árt elolvasni az apró betűs részt, de erről egy kicsit később.

A virginia államban tevékenykedő Devils Backbone Brewing – amely elsősorban jóféle Vienna lageréről ismert – a népszerű tetoválóművész, Jake Karamol segítségét kérte, hogy a dizájn mind a sörfőzde, mind a jövőbeni alanyok számára tetszetős legyen.

Karamol hasít TikTokon is, jelenleg több mint kétmillió követője van.

A tetoválóművész három tervet készített a promócióra, s úgy tudni, hogy a dizájnokat a sörfőzde Buck Tradition IPA sorozata ihlette. A Buck Tradition Tattoo Challenge nevű akció kiírása szerint az első száz, 21 éven felüli sörimádó, aki június 30-ig felvarratja magára a tervek valamelyikét, egy évre szóló ajándékkártyát kap a sörfőzdétől.



A Devils Backbone-t 2016-ban megvásárolta az Anheuser-Busch nevű sörgyártó nagyvállalat.

„A kézműves sör is egyfajta lázadás, éppúgy, ahogy a tetoválás is” – elmélkedik a Devils Backbone igazgató-helyettese, Hayes Humpheys. „A régi nagyok,

a kézműves sörök úttörői, jellemzően olyan figurák voltak, akik egyszerűen nem fértek be a ’normális’ kliséjébe. Nem olyan karriert, életet akartak, mint az átlagemberek. Az IPA pedig ennek a lázadó szellemnek a folyékony megtestesülése már régóta,

hiszen annyira megkülönböztethető az íze a többi, hagyományos sörhöz képest.”

És akkor az apró betűs rész – amit nem árt alaposan áttanulmányozni, mielőtt egy olyan végleges változtatást eszközölünk a testünkön, mint amilyen egy tetoválás: a promócióban például nem vehet részt az USA összes felnőtt lakosa; Alabama, Kalifornia és Texas sörkedvelői ki vannak zárva. Aztán a megfelelő dokumentálásra is ügyelni kell, nem csak úgy varratni, majd beállítani a sörfőzde központjába: fotón kell megörökíteni magát a testre tetovált mintát, a varratás folyamatát, és a tetoválóművész aláírását is, majd ezeket a képeket posztolni kell az Instagramon.



Végül, itt van a mennyiség kérdése: az ajándékkártya értéke 480 dollár (átszámítva nagyjából 173 ezer forint), vagyis heti nagyjából háromezer forintnak megfelelő összeg, ami a nagyfogyasztó fanyalgók szerint napi egy doboz sör elfogyasztására elég, ráadásul – hangzik a kritika – a tetoválásért is fizetni kell, ugye.

Mindenesetre, a promóció eredeti ötleten alapul, és a kívánt hatást is elérte, hiszen az akcióról több híroldal is beszámolt.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra