A Teslaquila után érkezik az exkluzív Gigabier – elsőként a Tesla új, németországi gyárába.
A Tesla október elején kisebb Oktoberfestet tartott Berlin mellett, éppen épülő gyáróriása, a Gigafactory területén. A márka mögött álló Elon Musk a többezres tömegnek beszámolt a Tesla céljairól – az új létesítményben heti tízezer jármű gyártását tervezik –, de egyben abba is beavatta az egybegyűlteket, hogy az alkalmazottak több kényelmi extraszolgáltatásra is számíthatnak.
„A gyár kapujában fog megállni a vonat, ugyanis építünk ide egy állomást” – kezdte Musk. „A falakat menő graffitik fogják borítani kívül-belül. Elképesztően fog kinézni. Egy részük már készül is.”
Aztán jött a milliárdos nagy dobása:
„Ja, és saját sörünk is lesz.”
A bejelentés pillanatában a Musk háta mögötti óriás kivetítőn megjelent a Gigabier szögletes palackjának 3D-s látványterve, ami egyértelmű utalás a Tesla Cybertruckjára.
Az exkluzív sörről a nevén és a dizájnján kívül egyelőre nem nagyon lehet mást tudni. Az viszont biztos, hogy a Gigabier nem az első Tesla-érdekeltségű alkohol: tavaly dobták ugyanis piacra a márka nevével fémjelzett, 250 dolláros tequilát, amit gyakorlatilag azonnal elkapkodtak az érdeklődők. Az italból aztán újabb feltöltés érkezett a Tesla weboldalára, ám ez az adag talán még a korábbinál is gyorsabban talált új gazdákra.
– még abban az évben le is védették a Teslaquila márkanevet. A név azonban végül süllyesztőbe került, mert a szabályozások szerint a tequila szónak mindig a mexikói eredetre kell utalnia.
„A Teslaquila elnevezés nem felel meg az eredetmegjelölési követelményeknek” – hangzott a Tequila Szabályozási Tanács (CRT) álláspontja. ”A Tesla akkor jár el törvényesen, ha az italát egy, a megfelelő engedélyekkel rendelkező, hivatalos gyártóval együttműködve készíti el, betartja a meghatározott standartokat, és forgalmazási engedélyért folyamodik a mexikói Ipari Tulajon Intézethez” – fejtették ki közleményükben. „Ellenkező esetben a gyártás – a tequila eredeti megnevezése tárgykörében – engedély nélküli használatnak minősül.”
A Tesla végül engedett, és megállapodott a kaliforniai Nosotros Tequilával, amellyel így közösen alkották meg a márka első alkoholos italát, amely a palackozás előtt 15 hónapot pihen francia tölgyfahordókban.
Az szinte biztos, hogy ilyen komplikációkra ezúttal nem számíthatunk, és a csapat kellőképpen feltérképezte a lehetséges bonyodalmakat. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy Musk mellékprojektjei és termékei iránt mindig óriási az érdeklődés, így volt ez korábban az elhíresült lángszóró, és a teslás forrónadrágok esetében is – szóval várható, hogy a Cybertruck vonalakat követő palackok, amint megjelennek a Gigafactory éttermében, tömegesen tűnnek majd fel a német eBay eladásra kínált termékei között.