Több mint egy tucat sör- és szeszfőzde, illetve malátacsíráztató készíttette a rendhagyó kiadványt.
A jó ételek és italok eddig is kéz a kézben jártak, most azonban egy sor kézműves sör- és szeszesitalmárka döntött úgy, hogy szokatlan módon támogatja Amerika egyik legelismertebb ételszervezetetét, a James Beard Alapítványt: italos színezőt adtak ki.
A 18 oldalas, kinyomtatható kiadvány az Issuu nevű, digitális site-on érhető el 5,50 dollárért (kb. 1630 forint), és úgy tudni, hogy az eladásokból származó bevétel teljes összege a neves amerikai kulináris alapítvány Open For Good kampányát támogatja. Ezt a programot azért hozták létre, hogy a járványhelyzet miatt kritikus helyzetbe jutott, független éttermeket segítse az Egyesült Államokban. A távlati, ambiciózus cél nem csupán a túlélésük biztosítása, hanem az, hogy az egész ágazat erősebben épüljön újjá, mint amilyen korábban bármikor volt.
A kiadvány elkészítéséért a RadCraft nevű marketingcég a felelős. A 21 év felettieknek ajánlott felnőttszínezőben művészi logók formájában kaptak helyet a vállalattal partneri viszonyban álló szesz- és sörfőzdék, írja a FoodAndWine. Az ötlet állítólag egy közös Zoom chat alkalmával született, ahol a résztvevők hamar eldöntötték, hogy a színező értékesítéséből származó bevételeket felajánlják a James Beard Alapítvány javára.
„Egy hihetetlenül nehéz év van a független étel- és italszektor mögött, ami egyébként több mint 11 millió embert foglalkoztat országszerte”
– fogalmazott az alapítvány egyik vezetője, Kris Moon, amikor bejelentette az együttműködést. „A világjárvány kitörése után szervezetünk azonnal a források átcsoportosításába kezdett, hogy azok a krízist túlélni próbáló ágazat számára minél hasznosabbak legyenek. Csak azért tudjuk folytatni ezt a munkát, mert vannak olyan nagylelkű felajánlások, mint amilyen például a RadCrafté. Elmondhatatlanul hálásak vagyunk a támogatásukért, és folytatjuk, amit elkezdtünk.”
„Egész egyszerűen:
a független éttermek felemelik, rangra emelik kézműves italainkat” – magyarázza a RadCraft képviselője. „Az ő túlélésük a mi túlélésünket is jelenti.
A kiadvány ára szándékosan azonos nagyjából egy csapolt, kézműves sör árával. Vennél egy ’sört’ a kedvenc független éttermed tiszteletére? Mi ezt reméljük, s a könyvecske megvásárlására bíztatjuk vendégeinket országszerte.”
A RadCraft arra kéri a kiadványt letöltőket, hogy színes alkotásaikat a #radcraftindustryrelief hashtaggel osszák is meg a közösségi médiában, hogy ezzel is hírét vigyék a jó ügynek.