Hírek

Orbán Szilvia

2022. március 5.

Burger King , Whopper , nuggets , burger , gyorsétterem

A gyorsétteremlánc két kedvencét is érintik a változások Amerikában.

A MarketWatch oldalán írtak arról, hogy az USA legnagyobb Burger King franchisora, a Carrols Restaurant Group vezérigazgatója, Daniel Accordino a napokban néhány bevezetésre kerülő, jelentős változtatásról beszélt.

„A változtatások egy részét már bevezettük, vagy hamarosan bevezetjük, mások az év folyamán, egy későbbi időpontban valósulnak meg. A jelenlegi intézkedések elsősorban a kedvezményes menük árának emeléséről, illetve a csirkefalatok mennyiségének adagonkénti, 10-ről 8-ra való csökkentéséről szólnak” – fogalmazott Accordino. A Carrols-nál eszközölt változások ráadásul a márka kétségtelenül legnépszerűbb termékét, a Whoppert is érintik: úgy tudni, hogy a legendás gyorséttermi burger mostantól nem lesz elérhető bizonyos kedvezményes promóciókban.

A Carrols az Egyesült Államok 23 államában 1028 Burger Kinget működtet. A jelentések szerint a vállalat tavaly, a negyedik negyedévben 16,4 millió dolláros nettó veszteséggel zárt.

A cég – az indoklás szerint – az intézkedések bevezetésére az egyre kedvezőtlenebb gazdasági helyzet miatt kényszerült: az egész ágazatban komoly nehézségekkel küzd a beszállítói lánc, a munkaerőhiány aggasztó, és az üzemanyag, illetve az infláció is jóval magasabb a vártnál, így a vállalat költségei olyan mértékben haladták meg a tervezettet, hogy a lépések megtétele elkerülhetetlenné vált.



Accordino a januárt kifejezetten nehéz időszaknak nevezte, amelyben az előbb említett problémákon kívül közrejátszott a legfontosabb piacokat kedvezőtlenül érintő, zord időjárás, és az omikron-variáns számlájára írható munkavállalói kiesés is.

A változások ugyanakkor nem csak a menüt érintik: már nyilvános, hogy a Carrols élére áprilisban új vezető kerül. Az öt évtizede a céget szolgáló, most nyugdíjba vonuló Accordinót tavasszal majd Paulo Pena, az amerikai McDonald’s egy korábbi alelnöke váltja majd.