Hírek

MKO

2021. október 13.

A Heineken első globális sörgyárként vonta ki PET-palackos termékeit a portfóliójából, illetve a fogyasztói igényekre reagálva még azelőtt papírpoharak használatára állt át, hogy ezt a törvényi szabályozás kötelezővé tette volna. 2030-ra a Heineken Hungária – a tervek szerint – karbonsemleges termelésre, 2040-re pedig a teljes ellátási lánc tekintetében is zéró kibocsátásra áll át.

2018-ban az elsők voltak, akik kampányt indítottak annak érdekében, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét, mennyire fontos az, hogy miből fogyasztják kedvelt italukat. A nagyüzemi sörgyárak közül elsőként vonták ki PET-palackos termékeit a portfólióból, évi 200 tonna műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet. A vállalat az idei évtől kizárólag üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos termékeket gyárt és forgalmaz.
 
A vállalat 2019-ben kezdett el dolgozni azon, hogy csökkentse hulladék- és műanyag-felhasználását. Ennek egyik kulcsfontosságú lépése volt, hogy – felismerve a fogyasztói igényeket – a műanyagpoharak használatáról magyarországi beszállítótól származó, ökológiailag lebomló papírpohárra váltottak.

A felhasznált alapanyag kizárólag elsődleges rostból, kémiai beavatkozás nélkül készül, mentes mindennemű szennyezőanyagtól,

így a karton és a bevonat is komposztálható és újrahasznosítható. A műanyagot felváltó papírpoharak anyagának kiválasztásakor nem csak arra figyeltek, hogy minimalizálják a környezeti hatást és hazai gyártótól vásároljanak, hanem arra is, hogy a fogyasztók és a partnerek számára a megszokott gazdag sörélményt biztosítsák.  
 
Az egyedi kialakítású, kifejezetten a Heineken számára tervezett pohárnak köszönhetően a sörhab kényelmesen elfér az ital tetején, az űrmérték jelölése pedig nem csupán a pohár külsején, hanem a belsején is jól látható – a csaposok legnagyobb örömére.  Kiemelt figyelmet fordítottak a fogyasztók edukálására is, hiszen a poharakra nyomtatott szövegbuborékokban különféle, a fenntarthatósággal kapcsolatos információkat helyezett el. A papírpohár bevezetését első körben országszerte mintegy 1000 helyszínen tervezik

Eddig a vállalat 13 100 partnere jelezte, hogy szívesen használná az új papírpoharakat. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben közel 3 millió papír pohár kerül hazai vendéglátóhelyekre, amelyek közül 895 ezer darab 450 partnerhez már meg is érkezett. Az átgondoltabb disztribúciónak és a felelősségteljesebb hulladékgazdálkodásnak köszönhetően, a leszerződött hárommillió papírpohár 10 millió műanyagpoharat lesz képes kiváltani.
 
"A Heineken nemcsak a világ leginnovatívabb sörgyártója cím megszerzésére törekszik, hanem a legzöldebbre is. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható működés az egyetlen célravezető út, amely

nemcsak munkahelyeket teremt és hozzájárul az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez, hanem vonzóbbá is tesz egy márkát a fogyasztók, valamint a munkavállalók számára is”

– mondta Nikos Zois, a Heineken Hungária vezérigazgatója, aki szerint Magyarország úttörő szerepet játszik ebben a folyamatban. 

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra