Hírek

Orbán Szilvia

2021. április 28.

USA , koronavírus , védőoltás , oltás , ingyensör

Két nagy sörmárka is felajánlotta, hogy a koronavírus ellen beoltottakat meghívja egy italra, Amerikában.

Az Egyesült Államokban egyre több élelmiszeripari gyártó és forgalmazó gondolja úgy, hogy beáll a COVID elleni védőoltás ügye mögé. Március végén a Krispy Kreme nevű, népszerű fánkozólánc jelentette be, hogy az oltással rendelkezőket vendégül látja egy finom fánkra, ha a védőoltást követő első vásárlásuknál bemutatják az erről szóló, hivatalos igazolásukat. A marketingfogás több más, nagy márkának is megtetszett, köztük két sörbrandet, a Budweisert és a Samuel Adamset is megihletett. Először ez utóbbi jelentette be, hogy meghívják egy sörre a beoltottakat, és pár nappal később ugyanígy tett a Budweiser-csapat is.


A márka április 15-én tette közzé a Twitteren legújabb reklámját, amelyben a Budweiser híres Clydesdale-lovainak egyike kitör az istállóból – amikor megérzi, hogy a sört áruló, távoli kocsma fényei újra kigyúlnak, amint a vendéglátóhely végre ismét nyitni készül – és hegyen-völgyön keresztül vágtat a város felé, miközben egyre több Clydesdale csatlakozik hozzá. A képsorok közben pedig dübörög a Queen „Don’t stop me now” című eposza.

„Alig várjuk, hogy újra találkozzunk” – írják a hirdetés végén.

„De csináljuk biztonságosan. Az első kört mi álljuk, ha már be vagy oltva.”

A promóció értelmében, az első tízezer 21 év feletti amerikai, aki felmegy a ABeerOnBud.com weboldalra, és igazolja, hogy megkapta a koronavírus elleni védőoltást, május 16-ig kap egy 5 dolláros kártyát, amit a márka söreinek vásárlása során használhat fel, igaz, az ajánlat nem érvényes Alabama, Kalifornia és Texas állam lakosaira. Hangsúlyozzák: az oltás tényének igazolásához nem szükséges a hivatalos oltási kártya fotójának feltöltése, azt elegendő a vakcina megkapásakor kapott „I got vaccinated” (Engem már beoltottak) matricával, vagy akár egy, az oltóponton lőtt fényképpel bizonyítani.


A Sam Adams is hasonló programot indított nemrég: náluk a „bizonyító erejű” fotót egyszerűen posztolni kell az illető saját Twitter- vagy Insta-profiljára, betagelni a márkát (@samadamsbeer) és használni a #shotforsam hashtaget. Ezután a jelentkezőnek nincs más dolga, mint figyelni a platformhoz tartozó privát üzeneteit, ahová érkezik a sörmárka szintén 5 dolláros, sörre elkölthető kuponja.

Íme a vicces promó:


Aki nincs annyira oda a sörökért, az USA-ban akár immunerősítő, probiotikus shotot is kaphat már a So Good So You jóvoltából: a márka azt ígéri, hogy aki felmegy a FreeJuiceShot.com weboldalra, és kitölt egy egyperces felmérést, máris magáénak tudhat egy ingyen italra beváltható vouchert.


Az ötlet külföldön tehát már jól működik, sőt, az elemzők arra számítanak, hogy az ötlethez még több márka csatlakozik a közeljövőben.