Japán gasztronómia nem csak a hagyományok miatt érdekes. Ugyan a tradicionális alapanyagok gazdagsága bámulatos, de nem csak ezekért lehet rajongani – a kortárs édességek és sznekkek piaca mellbevágó dolgokat termel ki.
A nálunk is kapható Pringles a világ egyik legnépszerűbb burgonyaszirma. Az ázsiai országban jóval több verziót kínálak belőle, zöld currys ugyanúgy kapható, mint a sajtburger-aromás, pizzás vagy éppen a limitált benedict tojás ízű is.
Most azonban szintet léptek: a Kantó régió legendás levesei előtt tiszteleg a sóju rámen Pringles, amelynek aromáját a dasi alaplé határozza meg – ez szárított bonitó halforgácsból készül és rengeteg japán fogás nélkülözhetetlen összetevője.
Ma, július 27-én kezdődik az árusítás: az új Pringlest egyelőre kizárólag automatából vásárolhatják meg a korlátozott darabszámban készülő chips rajongói. A gépekből mindössze ezer darabot helyeztek el az országban.
A KitKat is híres arról, hogy limitált szériákkal rázza fel a piacot. A Japánban elképesztően népszerű márka már mindent is kipróbált,
Most a legendás tokiói szuvenírrel köt házasságot az ostyás édesség: a Toyko Banana szintén több évtizedesre múltra visszatekintő termék.
A karamellás-banános ízesítésű KitKat szintén limitált mennyiségben készül és korlátozott ideig lesz elérhető. Az árusítását július 23-án kezdték meg és szeptember 7-én véget is ér a kampány – csupán egy helyen, a tokiói főpályaudvaron található Tokyo Okashi Land kultikus boltjában szerezhetik be a rajongók.
Kicsit kétértelmű ugyan a karamellbe nyomott logó, de a nyolcas csomagolásban mintegy 2100 forintnyi jenért kínált édességért megőrülnek: a termék további különlegessége, hogy a rudacskák nem szeparálva vannak a csomagolásban, hanem a tövükben összeöntötték rajtuk a bevonatot.