Hírek

Orbán Szilvia

2022. március 13.

Courvoisier , cognac , konyak , francia , Jarnac , Franciaország , VSOP , XO

Új keverőmester, új dizájn, régi értékek – a neves francia konyakmárka a századfordulós életérzést akarja korszerű köntösben visszahozni.

A legendás, 194 éves Cognac-ház, a Maison Courvoisier nemrég bejelentette, hogy eddigi keverőmestere, Patrice Pinet 13 év után nyugdíjba vonul, és a nagy presztízsű pozíciót – a mostanáig főzőmesterként tevékenykedő – Thibaut Hontanx tölti be a jövőben.

„Igazi kiváltság nekem ez az új szerep. Korábban szorosan együttműködtem Patrice-szal a Maison Courvoisier számára fejlesztendő innovációs projektekben, és úgy gondolom, hogy a munkássága a márka életében, fejlődésében óriási jelentőségű és megkérdőjelezhetetlen” – fogalmazott Hontanx. „Keverőmesterként szeretném folytatni ikonikus, virágos stílusunk tradícióját, hiszen ez az, amit a világ minden táján a rajongók keresnek és várnak tőlünk.”


Hontanx azzal is tisztában van, hogy a keverőmester által megálmodott italok nem csak a Courvoisier márkát, hanem a Maisont körülölelő közösséget is képviseli.

„A keverés a konyak szíve. Az én feladatom az, hogy az alap párlatok mindegyikéből a legjobbat hozzam ki, még a keverés előtt. Vannak esetek, amikor akár száz különböző párlatból keverjük ki a harmonikus elegyet.

Az általunk készített konyak minden cseppje a szakembereink szoros kis csapatának közös törekvése, gyümölcse. A Courvoisier a Jarnac régió büszkesége, itt termelik a szükséges alkotóelemeket, itt zajlik a lepárlás, itt készül a konyak – ezért alapvető fontosságú a számunkra, hogy az első lépésektől a legutolsókig, folyamatosan észben tartsuk a helyi közösség iránti elkötelezettségünket” – fogalmazott az új keverőmester.



Hontanx kinevezésével szinte egyidőben a márka új dizájnert is üdvözölt a csapatban: a brit-nigériai Yinka Ilori számára egy új titulust is létrehoztak, ő lett az Öröm Nagykövete – ez a poszt pedig, ismerve a művész játékos, élénk színű installációit, elég találó.

Ilori első projektje a Courvoisier „We Found Joy” című eseménysorozata, amely március 3-án debütált New Yorkban, ahonnan később majd továbbutazik, s az év során az egész világot bejárja. A projekt a leírás szerint Jarnac nyarainak gyönyörűségét hivatott felidézni.

A Maison Courvoisier-nél történt friss változások közül a leginkább kézzelfogható kétségkívül a csomagolás megújulása volt: az apró, ám annál szimbolikusabb módosításokkal a márka a Belle Époque érát (1870/80-1914) és a joie de vivre életérzést szeretné újraidézni.



A palackok, a címkék és a csomagolás is az új irányvonal szerinti frissítést kapott, mind olyan dizájnelemekkel, amelyek a márka történetéhez is szorosan kapcsolódnak. A Courvoisier VSOP Cognac-jának palackja például erősen hajaz a márka 1800-as évek végén használt üvegeire, míg a Courvoisier XO könnycsepp alakú palackja elegáns tisztelgés a Maison negyedik keverőmestere, Daniel Dumon előtt, aki az XO-t 1984-ben eredetileg megalkotta.



A Courvoisier palackjai korábban nem voltak egységesek a világpiacon, ezentúl viszont a márka italai mindenütt egyforma dizájnnal jelennek majd meg. Az új palackok ikonikus, könnyen felismerhető elemeket kaptak: a címkéken ezentúl egységesen szerepelni fog a Maison alapítójának, Felix Courvoisier-nek az aláírása, feltűnik rajta a francia szuverenitással szorosan összekapcsolódó méh szimbóluma, illetve Napóeon sziluettje is.

A márka régóta használja a „Napóeon konyakja” mottót, ikonikus Joséphine-palackja pedig Bonaparte feleségéről kapta a nevét.



„Új korszak köszöntött be nálunk” – szögezte le a Maison Courvoisier ügyvezetője, Jon Potter. „Ez egy rendkívül izgalmas időszak: visszatérünk a gyökereinkhez, és megragadjuk azt a lényeget, amire Felix Courvoisier egykor az egész márkát felépítette.”

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra