Hírek

MKO

2020. december 1.

A túlzott és felelőtlen fogyasztással pusztító hatást mérünk a közvetlen környezetünkre: a szebb jövő reménye teremtette meg a Food Finder gondolatát is. Két fiatal, Marco és Áron létrehoztak egy olyan webes platformot, amely megmenti az ételeket a kidobástól, és extrabevételhez, illetve ingyenes marketinglehetőséghez juttatja a vendéglátóegységeket.

Hogyan működik mindez? Valamennyi vendéglátóegység díjmentesen csatlakozhat a Food Finder ételmentő mozgalmához, és kedvezményes áron feltölthetik azon ételeiket, amelyek előreláthatólag nem kerülnek eladásra a nap folyamán. A lelkes ételmentőknek pedig nincs más dolguk, mint figyelni az online piacteret, egy kattintással lecsapni a kiszemelt ételre, felvenni azt akár útközben, majd jóízűen elfogyasztani.

Ezzel a körforgással

minden alkalommal megmentésre kerül egy adag, jó eséllyel kidobásra szánt étel.

A tapasztalatok alapján azoknak, akik megértik a Food Finder működését és fontosságát, könnyen a mindennapi életük részévé válik. A folyamat végén pedig kialakul egy „win-win-win” helyzet, hiszen a vendéglátósok plusz bevételt termelnek, a fogyasztók kedvezményes áron jutnak minőségi ételhez, Földünk pedig fellélegezhet egy kicsit.

„Finnországi tanulmányaim során láttam, hogy a helyieknél nagyon elterjedt és menő az étkezésnek ez a formája, hiszen arrafelé nemcsak jókat enni szeretnek az emberek, de kiemelten fontos a fenntartható életvitel, a környezet megóvása is. Úgy gondoltuk, itthon is sikeres lehet egy ilyen kezdeményezés, hiszen ezzel tényleg mindenki jól jár.

Hazánkban is szeretnénk kialakítani az emberek fejében egy olyan gondolkodásmódot, amely megváltoztatja a társadalmunk fogyasztási kultúráját.”

– meséli Áron.

Az fiatalok hosszú távú céljai között szerepel az is, hogy partnerhálózatukon keresztül jótékonysági mozgalmakat erősítsenek, különféle karitatív tevékenységeket végezzenek. Jelenleg a KöJKök önkéntes csapattal karöltve lendültek akcióba és Mikulás csomag gyűjtést szerveztek annak érdekében, hogy a gyermekotthonokban élő fiatalok, kisgyermekek csizmája se maradjon üres december 6-án.

„Célunk volt egy olyan megoldást találni, ami segítséget nyújthat az éttermeknek, ugyanakkor a fogyasztók Food Finderrel szemben elvárt igényeit is kielégíti. Eddig partnereink csak az el nem adott, illetve a többletételek értékesítésére használták az oldalt, most azonban alternatív közvetítő csatornaként is funkcionál a platform. Ez azt jelenti, hogy

ideiglenesen frissen készült fogások is szerepelhetnek a kínálatban, természetesen továbbra is megfizethető áron.”

– mondja Marco.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra