Hírek

Magyar Konyha

2023. március 10.

Az átlagos vásárló, aki mindössze 30 percet tölt el egy áruházban, összesen 9 ezer árucikket vesz észre ez idő alatt, másodpercenként 6-ot. Nagy a verseny tehát a vásárlók figyelméért.


Kutatások szerint a tapintható elegancia, az egyedi technológiával gyártott aranyozott díszcsomagolás is jelentősen számít a prémium vevőkör megszólításánál. A csomagolás döntő tényező egy termék eladásánál, hiszen ez alapján is következtethetünk egyrészt a minőségére, értékére, másrészt életérzést közvetít.


A kutatások úgy tartják, az átlagos vásárló, aki mindössze 30 percet tölt el egy áruházban, összesen 9 ezer árucikket vesz észre ez idő alatt, másodpercenként 6-ot. "Ez alapján kiszámolható, hogy a csomagolásra csupán 0,16 másodperc jut, ebbe kell besűríteni a hatást, a külsőségek meggyőzőerejét, amely alapján a vásárló eldönti, leteszi-e az adott termék mellett a voksát" - mondta Szakál János, a díszdobozairól smert Sz. Variáns Kft. tulajdonos-ügyvezetője.


Szerinte elsődleges szempont, hogy a külcsín kifejezze a belső tartalom minőségét, így talált rá arra az ideális, itthon kevéssé elterjedt technológiára, amely lehetővé teszi, hogy top márkák prémium termékei méltó csomagolásba kerüljenek. A debreceni székhelyű cég a 3D formalakkozás és aranyozás segítségével előkelő díszdobozt alkotott meg a St. Andrea Szőlőbirtok termékének, a Nagy-Eged dűlő Grand Superior 2017-es Egri Bikavérnek, melyet 2021-ben a világ 50 legjobb bora közé választottak.




A csomagoláshoz használt technológia tűpontos nyomtatást tesz lehetővé, a normál UV lakknál is erősebb fényességet biztosít, ezen felül költséghatékony, mert a mechanikusan kivitelezett dombornyomást is helyettesítheti. Az aranyozással egybekötött eljárás tökéletes eszköz arra, hogy reprezentálja a termék értékét.


„A 3D formalakkozást akkor ajánljuk, ha a cél fényűző, egyedülálló hatás elérése, hiszen a segítségével hozhatunk létre elegáns, tapinthatóan különleges felületet: egyszerre ad valós domborúságot és fényes-lakkozott hatást” – mondja Szakál János, aki olyan nagy nevek prémium termékeit öltöztette már ünneplőbe, mint a Herendi Porcelánmanufaktúra, a Stühmer vagy a Gerbaud.


Fotó: Busák Attila

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra