Hírek

Orbán Szilvia

2021. május 31.

HarryPotter , WizardingWorld , merch , butterbeer , vajsör , áruház

Menő italmérés is lesz az első, hivatalos Harry Potter-áruházban. Madam Rosmerta irigykedhet.

New York legnagyobb tech-központja, a Flatiron kerület június 3-án új látványossággal bővül: megnyílik a világ első, hivatalos Harry Potter-nagyáruháza. A háromszintes, mintegy kétezer négyzetméteres, mindenféle relikviával és merch-termékkel megpakolt bolt valószínűleg sok Potterhead úticélja lesz a jövőben, főleg, miután az is kiderült, hogy a tető alatt egy igazi, „autentikus” vajsör bár is helyet kap. Vagyis a roxmorts-i Három seprűnek konkurenciája akad, fájhat is miatta Madam Rosmerta csinos feje.


Bár a Varázslóvilág mugli rajongói számára eddig sem volt lehetetlen hozzájutni az – elnevezése ellenére alkoholmentes – autentikus italhoz, hiszen azt a londoni Warner-túrán, illetve a világ több pontján megtalálható The Wizarding World of Harry Potter-helyszíneken is megkóstolhatják már 2010 óta, és számos más üzletben és tematikus étteremben is fellelhetőek ilyen-olyan változatai, ilyen hivatalos bárt még sosem nyitottak. Ráadásul, a kecsegtető ígéretek szerint már maga az italozó hely is bőven megéri majd a komplexum meglátogatását, ha egyszer New Yorkban járunk.


„Aki belép a Vajsör Bárba, rögtön egy óriási, ragyogó vajsör zuhataggal találja szemben magát” – olvasható a leírásban. „Közel 1000 palack emelkedik fel a padlóról, és ’lebeg’ a söntés fölött, a vajsör pedig rézcsöveken keresztül kavarog a mennyezeten. A boszorkányokat, varázslókat, kvibliket és muglikat habos vajsör kupák, üdítő vajsörös fagyik és frissen töltött palackok várják – persze ne feledkezzünk el a további izgalmas, sokszor meghökkentő finomságokról sem, amelyeket szintén a Varázslóvilág inspirált.”


A New York-i HP-vendéglátóhely abban is különleges lesz, hogy az egyébként a Nagy-Britanniában, „titkos összetevőkből” készített vajsörök palackja ebben a bárban egy vadonatúj, exkluzív címkét kap, amit a rajongók körében már jól ismert – a történetek vizuális megjelenésében kulcsszerepet játszó, hihetetlen fantáziájú – dizájnduó, a MinaLima tervezett, és amelyet a Legendás állatokból ismert Amerikai Varázskongresszus (MACUSA) ihletett.

„Az amerikai lobogót idéző színek mellett a gyűjthető címkén kiemelt szerep jut majd a vajsör márkajeleinek, illetve a MACUSA logójának is” – írják az ismertetőben.

Az embernek kicsit kettős érzései vannak a hír kapcsán, hiszen ki tudja, hány bőr húzható még le az árva varázslófiú eredeti történetéről, másrészt viszont tény, hogy az első Rowling-kötet kiadása óta eltelt csaknem negyed évszázad alatt felnőtt egy egész új generáció, és a mai gyerekek – az elmúlt néhány év tapasztalatai szerint – szinte ugyanolyan lelkesedéssel lépnek be a Jo Rowling által teremtett világ kapuján, mint egykor a szüleik.

A kis (és nagy) felfedezőket itthon is egyre több HP-tematikájú vendéglátóhely és programlehetőség várja, például az alábbi helyszíneken:

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra