Levesestál, sütőrács, szemetes, teázó készlet, takaró vagy papucs – a brit légitársaság saját, a járatain ténylegesen használt cuccait kínálja megvételre.
2020 sokak utazási terveit húzta át, és ez nem csak a kalandokra vágyókat viselte meg, de legalább ugyanennyire sújtotta a légitársaságokat is. Nem kivétel ez alól az egyik legismertebb légi személyszállítással foglalkozó vállalat, a British Airways (BA) sem, amelynek tulajdonosa, az International Airlines Group ebben az évben már nem is indít járatokat, és a harmadik negyedévre több mint másfél milliárd dolláros – kb. 470 milliárd forint – veszteséget jelentett.
A cég nemrég azt is hírül adta, hogy a járatain korábban használt berendezési tárgyak és eszközök jókora részétől is megválik, részben azért, hogy az eladásból származó bevétellel segítsen magán, részben pedig azért, mert nyugdíjazza 28 darab Boeing 747-esét, és az ezeken lévő, vendéglátáshoz kapcsolódó tárgyak csak foglalnák a raktárhelyet.
A légitársaság több tucatnyi cuccot listáz a Whatabuy weboldalán, stílszerűen utazási kategóriák (First, Club World és General) szerinti bontásban.
Az első kategóriában találhatunk brandys poharakat éppúgy, mint kenyeres kosarakat, puha takarókat vagy – a kizárólag a légitársaság számára tervezett – exkluzív William Edwards terítékeket. (A kategóriában egyelőre ez utóbbiak látszanak a befutónak, egyre több termék neve alatt olvasható az „elfogyott” felirat.)
A Club World szekcióban találhatóak például papucsok ötös, illetve zoknik tízes pakkokban, míg a General kategóriában bárki lecsaphat egy eredeti, British Airways zsúrkocsira, sütőrácsra vagy szemetesre – mind garantáltan valamelyik BA-járaton teljesített szolgálatot még néhány hete. Micsoda relikviák.
„Ez egy egyszeri és megismételhetetlen lehetőség mindazok számára, akik a British Airways-zel való utazás élményét szeretnénk megidézni a saját otthonukban”
– fogalmazott Carolina Martinoli, a légitársaság márka és ügyfélkapcsolati igazgatója. „Örömünkre szolgál, hogy ezeket a számunkra kedves tárgyakat épp a karácsony előtti időszakban kínálhatjuk fel az érdeklődőknek, akik így talán még emlékezetesebbé tehetik velük az ünnepet ennek a nehéz évnek a végén.”
A légitársaságnak egyébként nem ez az első hasonló akciója ebben az évben: júliusban 2,9 millió dolláros bevételre tett szert azzal, hogy a tulajdonában lévő művészeti alkotásokból kínált néhányat eladásra.
A British Airways egyúttal arra biztatja az érdeklődőket, hogy azok, akiknek sikerül a vásárlás, osszák meg a termékekről készült fotót a közösségi médiában a #BAathome hashtaggel.
A posztolás után már csak annyi a dolguk, hogy kiválasztják lakásuk legkisebb, mérsékelten komfortos székét, majd bekuckóznak egy tányér kellemes tésztaétellel, és elindítanak egy minimum kétéves filmet – persze csakis egy agyonvágott verziót.