A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Kézműves sör a Lidltől? Teszteltük!

Magyar Konyha

2017. december 8.

Pár éve még minden új sörnek örültünk, ami különbnek tűnt a nagyipari, kukoricával olcsósított leveknél. Ma meg? A kínálat felpuffadásával van, hogy már csak megvonjuk a vállukat, vagy éppen ingatjuk a fejünket, hogy erre mi szükség volt?

Éppen pisztáciát pakoltam a zacskóba, amikor szemem sarkából megláttam valami újat a Lidl-ben. A sajátmárkás söreik mellett időről-időre kínálnak pár külföldi, független tételt is. Ebből és abból is van teljesen korrekt – az Argus Maestic rendes, cseh főzésű világos, bátran megvehető, de a papír gyűjtődobozban kínált kisüveges belgák is ár-érték bajnokok, olcsóbban adjak bármelyik sörszaküzletnél.
Közelebb lépve láttam, ez valami új, valami magyar. Nincs benne semmi meglepő – a Tesco is felült a kézműves vonalra, Szlovákiában főzetnek messziről kézművesnek tűnő, igazából kisüzemi söröket. Nem rosszak, igaz, nem is jók.

Naná, hogy kíváncsivá tett, mit tesz hozzá a témához a „lidli”.

Heureka Lager, 0,33 l, 299 Ft

Alkoholtatalom: 4,5%
Elsőnek a lagerrel, az alsóerjesztésű világossal kezdtem. Nem véletlen – a határon túl nevelkedtem cseh sörökön, az én ízprefenciám a pilzeni típusúakkal fonódott örökre össze. Másrészt a hazai kézműves, kisüzemi főzdék egyszerűen nem tudnak ezzel a műfajjal mit kezdeni – a célközönség nem ezt keresi, hanem a divatsöröket, másrészt előállítása hosszabb időt igényel, nehezebb és fajlagosan drágább is lehet, mint a felkapott ale-ké.
Sajnos most sem sikerült:

a színe már kitöltéskor fáradt, habja azonnal eltűnik. Az íze jellegtelen,

és bár hiába ígér a címke karakteres malátásságot, ez elmarad, üres minden korty. A komló is hiányzik belőle – ehhez képest az említett, Lidl sajátmárkás Argus Maestic maga a megváltás.

Harcos India(n) Pale Ale, 0,33 l, 299 Ft

Alkoholtatalom: 6,0%
Annyi jó sör van, mégis mindenki, aki kisüzemi sörökkel jönne piacra, azonnal az asztalra csap egy IPA-t. Ideje lenne tudatosítani, hogy ez annyira múlt heti, lerágott csont; söripari klisévé változtatta az amúgy remek és karakteres fajtát a sok önjelölt sörmester és tudálékos marketinges.
A Harcos iható, de semmi extra,

nem tesz hozzá semmit a műfajhoz – ilyen a szénsavas középszer.

A Soproni IPA simán veri, pedig az is csupán lakossági verziója az alsóerjesztésű ale-knek. Ízhibái nincsenek, bántani nem lehet, egyszerűen csak felesleges megvenni, bolton belül is akad ennél izgalmasabb ital.

Hazafi American Pale Ale, 0,33 l, 299 Ft

Alkoholtatalom: 5,5%
Mindhárom „Crafted for Lidl” sör neve H-betűvel kezdődik, mindegyiken ott a stilizált sörnyitó a rajzokon – a címkékkel semmi gond, aranyosak, megjegyezhetők. Az összes közül talán ez APA a legjobb – pont annyira fanyar, hogy jól passzoljon ételek mellé, sőt, ott a gyümölcsösség és a sav, hogy ne legyen unalmas sem.
A keményvonalas kisipari tételek mellett viszont ez is elveszne, rendben van, de

nem karakterszínész, csak statiszta egy hízófélben levő mezőnyben.

A habja ennek a leggazdagabb, de utóíze hamar eltűnik.
A Lidl három „kézműves” sörét a hírek szerint idehaza készítik, egy balatonmelléki főzdében. Akik még nem ásták bele magukat a témába, vagy eddig csak a bolt jellemzően lengyel tucatsörei közül szemezgettek, örülnek majd a friss, kicsivel karakteresebb ízeknek.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra