Magyar Konyha
2020. január 28.Az utóbbi években hatalmas fejlődés tanúi voltunk a magyar sörpiacon. Az USA-ból induló kézműves és kraft hullám itthon is beágyazódott, sőt, hatására még a multik is előjöttek kisüzemibb jellegű tételekkel. Úgy tűnik, a legnagyobb piaci sikert az ötéves kőbányai Monyo Brewing Co. könyvelheti el.
Németh Antal alapító és társtulajdonos közleményükben kifejtette, eljutottak odáig, hogy kinőtték jelenlegi kapacitásunkat. „Az elmúlt évben komoly válaszúthoz érkeztünk.
El kellett döntenünk, hogy megmaradunk ennél a főzdeméretnél, vállalva a kockázatot, hogy a mostani őrült versenyben ezzel a technológiával és mérettel elhúz mellettünk a világ,
beszűkülnek a lehetőségeink és bizonytalanná válik a jövő, vagy bővülünk, és igyekszünk minél szélesebb körben megismertetni azt, amiben igazán hiszünk, a kraft sört.”
Az egykori Haggenmacher sörgyár – sokan már a Globus üzemként ismerik – területén működő Főzdepark kicsi lett, ezért új, nagyobb, s minden tekintetben korszerűbb üzemet hoznak létre. „Egy ilyen döntést nagyon nehéz meghozni. Nehéz, mert elsősorban finanszírozni kell. Nehéz, mert a növekedés egy vállalkozás életében mindig kockázatos és kihívásokkal teli. Nehéz azért is, mert
ezzel a döntéssel kilépünk a komfortzónánkból és a már jól ismert működésünkből,
vállalva az újabb kihívásokat, megmérettetve magunkat és a Monyo márkát.”
Németh Antal szerint többször tapasztalták, hogy a márka ismertsége miatt sokan azt gondolják, hogy már jelenleg is egy nagy és modern infrastruktúrával dolgoznak, pedig az ismertebb hazai kraft sörös brandek közül nekik van a legkisebb főzdéjük. „Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg nálunk egy főzet nagysága nagyjából 500 liter, addig ez a mennyiség más kraft főzdéknél 1000-2000 liter.
Az új főzdében már mi is 2000 liter kapacitású főzőházzal fogunk dolgozni,
amire régóta óriási szükségünk volt.” – árulta el a közleményben.
Az új üzembe olyan technológiát telepítenek, amilyennel például az amerikai kraft főzdék is dolgoznak. Az egyik legfőbb változás, hogy a palackos kiszerelésen túl lehetőségük lesz fémdobozba is tölteni a söreiket. A Monyo tavaly nyáron találta meg azt a befektetőt, akivel partnerként tudnak együtt gondolkodni. A cégben 30 százalékos részesedést szerzett az Eprolius Hungary Zrt., melynek tulajdonosa 100 százalékban magyar cég, a LISS Kft – ők a világ patrongyártói között vezető szerepet töltenek be. A beruházás több körben történik,
a következő másfél évben 2 millió euró fölötti értékben
hajtanak végre eszközbeszerzést és fejlesztést.
Úgy tűnik, a megszokott minőség és a kreativitás megmarad, hisz a főzde megőrzi függetlenségét, megtartják a szakmai irányítást. „Az alapelv ugyanaz marad, ami eddig is: a kompromisszummentes termékben, a kraft sörben hiszünk, pontosan ugyanúgy, mint amikor elkezdtük a Monyót öt éve.”
Céljuk, hogy Magyarországon kívül, Kelet-Közép-Európában is meghatározó sörmárkává váljanak. A már működő webshopjuk mellett bővítik értékesítési csatornáikat, külföldi mintára saját pub-hálózatot alakítanak ki a már most is működő bárjaik (Monyo Tap House és Monyo Grand) mellé.