Magyar Konyha
2015. október 14.Jelentős magyar részvétellel zajlott a kölni Anuga, több mint hatvan magyar kiállító mutatta be termékeit a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari vásárán Németországban.
A 64 magyar kiállító - közülük 38 közösségi és 26 egyéni - ezer négyzetmétert meghaladó területen vonultatta fel termékeit, nemcsak a központi magyar standon, hanem öt tematikus pavilonban is, a bio- és az organikus élelmiszerek, a hús- és pékáruk, valamint az italok között – árulta el a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.
Lipcsey György jelezte: a szervezők már megkezdték a 2017-es kölni kiállítás előkészítését, már tárgyaltak is velük arról, hogy a magyar részvétel a mostaninál is sikeresebb lehessen.
Lipcsey emlékeztetett arra, hogy a Magyar Turizmus Zrt. az agrármarketingre a központi költségvetés finanszírozásában idén és jövőre is mintegy 850 millió forintot költ. Emellett azonban még különböző tematikus programokat is finanszíroznak egyéb forrásokból, mint a sertés- vagy a tej-, illetve az iskolai gyümölcs programot. A rendelkezésre álló források több, mint 60 százalékát a magyar termékek külpiaci megjelenésének előmozdítására fordítják.
Az Anugán résztvevő magyar cégek közül a Gyermelyi Zrt. távlati célként azt tűzte ki, hogy a magyarországihoz hasonló piaci sikereket érjen el a világban - mondta Szijj Imre, a cég külkereskedelmi igazgatóhelyettese a németországi árubemutatón. Hozzátette: a társaság árbevételének - ez tavaly mintegy 20 milliárd forint volt - mintegy 20 százaléka származik exportból. A kivitel értéke az elmúlt 4-5 évben megduplázódott.
A Vadex Mezőföldi Zrt. feldolgozott vadból évente mintegy 600-900 tonna árut állít elő, aminek mintegy 85 százalékát exportálják - mondta Csehkis Imre, cég vadfeldolgozási igazgatója. Hozzátette: a magyar vadhús felső kategóriás, prémium termék, és keresett a piacon. A cég éves árbevétele 4-4,5 milliárd forint, amelyből a vadfeldolgozás 1,2-1,6 milliárd forinttal részesedik.
Csizmadia György, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB ) alelnöke, a gyümölcs főbizottság vezetője elmondta, az Anugán a magyar standon nagyobb területre lenne szükség a kiállítók számára, mivel részükről nagy az érdeklődés. Hozzátette, hogy például a Németországban ismert és keresett magyar meggyet sem tudták bemutatni a mostani kiállításon.
Az idei Anugán - amely múlt szombaton nyílt meg és október 14-ig tartott - kiállítói rekord született: 108 országból, több mint 7 ezer kiállító érkezett a rendezvényre. A szervezők öt nap alatt több, mint 150 ezer látogatót vártak a vásárra.