Magyar Konyha
2019. április 4.Úgy tűnik, rendre fordulóponthoz érkeznek a hazai borászatok: a Gere, Vida, Bolyki, Villa Tolnay által megkezdett sort most a mátrai Nagygombos Borászat folytatta. A rózsaszín továbbra is kiemelt szerepet játszik az életükben, a rozéspecialista újragondolt portfólióval és újravázolt arculattal vág neki a tavasznak.
A Nagygombos fiatal női borásza, Barta Anna úgy érezte, most tisztult le igazán a kép. Sőt, a lendület odáig vitte, hogy ősszel hozzá kezdenek az 1880-as években épült műemléki birtokközpont felújításának is. Ezzel a borászat új mérföldkőhöz érkezett, így a belső rendeződés és optimalizáció után időszerű a dizájnfrissítés is.
A kreatív koncepció kialakítására Anna a szintén fiatal, gasztronómiai dizájnban jártas grafikust, Laki Esztert kérte fel. Minden bor mögött rejtőzik egy történet, és ahhoz, hogy az hihető legyen, összhangot kell teremteni az arculati elemek és a beltartalom között. Láthatóan a Nagygombos Borászat két különböző sztorit szeretne elmesélni, mert az alap- és a prémium borcsaládok címkevilága teljesen eltérő stílust képvisel. Egy közös vonás biztosan akad, mindkét dizájn rendkívül nőies jegyeket hordoz.
Nagygombos: minimalista alapok
Az alapcsalád tételeit alapvetően a kiskereskedelmi forgalomra szánták, a dizájn azt a célt támogatja, hogy a borok leugorjanak a polcról. Az arculat központi motívuma a korábbi címkékről is ismert gomb, míg a különálló négy pötty az alap kategóriát alkotó négy tételre utal. A címkék harsány színekben tündökölnek, a Nagygombos Játékos Rosé és a Kékfrankos Rosé intenzív lilás rózsaszín, az Illatos Fehér és a Könnyed Vörös palackokra pedig szintén szokatlan árnyalatok kerültek.
Barta Anna: pintyes prémiumok
A prémium szortiment a borásznő, Barta Anna nevét viseli. Ebbe a kategóriába tartozik a legkifinomultabb rozéjuk, a Gamay Noir Rosé, valamint a borászat által kiemelten kezelt Kárpát-medencei fajta, a Magna bor - ezt a szabályozásnak megfelelően hárslevelű, kékfrankos vagy kadarka fajtákból képzelik el. A sort egy-egy kísérleti tétel is szinesíti, mint például a Bogyóka, egy könnyed 2017-es cabernet franc. Utóbbiból összesen 300 tételt palackoztak, érdemes kapkodni érte, már a kóstoló közönség is egyértelműen letette a voksát e mellett.
A prémium borok címkéi jóval elegánsabbak. Laki Eszter visszafogottabb, neutrális földszíneket álmodott, amelyeket finom arany elemek díszítenek, alakja egyedi, bélyeget idéző stancforma. A címkék vezető motívuma az erdei pinty, ami egyfelől Anna édesapjára, a szintén borász Barta Károlyra utal: a fiókákat az apamadár tanítja énekelni, és Anna is sok szakmai segítséget, inspirációt köszönhet édesapjának. Másrészt, a pinty kedves lakosa a mátrai térségnek.