A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Hírek

Magyar Konyha

2017. március 12.

A 2017. évi Európa nagyvárosait értékelő Michelin-kalauz bemutatása mellett jelentős esemény zajlott Brüsszelben. 190 Michelin-csillagos séfet hívtak meg 14 országból, hogy előadások és beszélgetések keretében együtt gondolkodjanak a gasztronómia jövőjéről Európában. Nem véletlen, hiszen a Michelin tavaly vásárolta meg Restaurantes.com és a Bookatable online éttermi asztal foglalási oldalakat.

A GastronoTrends konferencián a vendégek tapasztalatai, a digitalizáció, a globalizáció a fenntarthatóság mellett a kínai fogyasztó jelentőségéről is szó esett. A kínai vendég egyenesen stratégiai célpontként hangzott el az egyik előadáson. Új tendenciák, kihívások, kultúrák összecsapása és más érdekes témák kerültek megvitatásra. Felvetődött, hogy felnőtt egy új fiatal szakácsnemzedék, amelyet jól jelez, hogy idén 51 új étterem kapta meg az egy Michelin-csillagot.

„Képzeljük magunk elé a jövő vendéglátását”- kezdte előadását Claire Dorland-Clauzel, a Michelin gumigyár kommunikációs vezetője. A fogyasztó ma már nem csupán az étel miatt jár étterembe. A vendéglátás sokkal összetettebb folyamat. Ezért is fontos, hogy a séfek és az olyan cégek, mint a Michelin összefogjanak, hogy megtalálják a kapcsolatot a fogyasztók és az éttermek között. A Restaurantes.com megvásárlásával segíteni szeretnének a szakácsoknak és az éttermeknek, új szolgáltatásokat szeretnének bevezetni.

Felvetődött a kérdés, hogy nem jelent-e problémát, hogy a gasztronómiai kalauz asztalfoglaló oldalként is működik. A Michelin válasza, hogy az inspektorok és a foglalási oldal munkatársai egymástól teljesen függetlenül dogoznak.

A rendezvényre meghívták az összes két-, illetve háromcsillagos séfet (összesen 346) és néhány egycsillagos szakácsot is, összesen 190-en fogadták el a meghívást. (A részvétel önkéntes volt és minden séf maga finanszírozta az utazását.)

Az európai kalauz 2017-ben

36. alkalommal mutatták be a Michelin Main Cities of Europe kiadványát, amely Európa nagyvárosainak gasztronómiáját értékeli. 2017-ben 20 ország 2332 étterme szerepel a kötetben. Összesen 20 háromcsillagos étterem van (az új belépő a barcelonai Lasarte), 91 kétcsillagos, ebből 12 új étterem nyert el két csillagot ebben az évben (ezek közül az Amador, a spanyol Jaun Amador irányítása alatt egyből két csillagot kapott). A 386 egycsillagos étteremből 51 új étterem kapta meg idén az elismerést. Mint már tudjuk, Budapest 2017-ben négy Michelin-csilaggos étteremmel büszkélkedhet, a Costes, az Onyx, A Borkonyha és a Costes DownTown megőrizte csillagát.

A Bib Gourmand díj idén 50 étteremmel gazdagodott (köztük a budapesti Fricska), így 311 ínyenc, jó ár-érték arányú helyet sorol fel az idei kalauz.

A  Michelin összesen 28 kiadványt jelentet meg évente, a nemzeti, a regionális kalauzok mellett tematikus köteteket is, mint például a brit pub-kalauz. 2016-ban négy új Michelin-kalauz jelent meg, Szingapúr, Sanghaj, Szöul és Washington.

Világszinten a Michelin több mint egymillió nyomtatott példányt ad el, de egyre nagyobb teret kapnak az applikációk, az online Michelin-kalauz ma már sokkal látogatottabb, egyedül Franciaországban 20 millióan töltötték le az applikációt.

Érdekes, hogy az esemény főszponzora a S. Pellegrino volt, amely a tavalyi esztendőig a Világ 50 legjobb étterme díjat támogatta.

 

forrás: MFG-Gastroeconomy