Hírek

MKO

2020. október 7.

lidl , gazda

A hazai termelők támogatására és beszállítói partnerkörének további bővítésére a Lidl komplex edukációs programot indít. A képzés középpontjában a leendő partnerek fejlesztése áll, ahol a programba becsatlakozó piaci szereplők nemcsak a szektorra koncentráló szakmai előadásokon és fórumokon vehetnek részt, hanem a képzés részeként a piacon egyedülálló beszállítói kézikönyvet is kézhez kapnak.

Az áruházlánc számára mindig is fontosak voltak a hazai értékek, ezért 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programot azzal a céllal, hogy növelje kínálatában a magas minőségű magyar termékek arányát. 2016-ban útjára indították a Lidl Akadémia eseménysorozatot, melyen közel

500 hazai vállalkozás képviselője vett részt és ismerkedett meg a cég által kínált lehetőségekről saját termékükre vonatkozólag.

A program és a rendezvénysorozat sikerességének köszönhetően számos új üzleti kapcsolat jött létre, így az áruházlánc ma már több mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt és az áruházak polcain közel 60%-os a magyar termékek aránya.

A most útjára indított Lidl Akadémia Plusz olyan komplex szolgáltatást nyújtó többlépcsős edukációs program, ahol a beszállítói partnerek közel egy év alatt négy, a friss árucsoportok egyes termékköreire - úgy, mint a hús és húskészítmények, pékáruk és sütőipari termékek, tej és tejtermékek, valamint zöldség-gyümölcs - fókuszáló szakmai előadásokon vehetnek részt és személyesen egyeztethetnek a piac képviselőivel, tehetik fel kérdéseiket az őket érintő és érdeklő témákban.

A program újdonsága az a közel 80 oldalas, gyakorlati szempontok alapján készült átfogó szakmai kiadvány, azaz a Lidl beszállítói kézikönyv, amely abban nyújt segítséget a leendő partner számára, hogyan válhat egy országos lefedettséggel rendelkező áruházlánc partnerévé. Kitér a termékajánlatra, az árazásra, az adminisztratív teendőkre, de akár a hatékonyság növelésére is. Mindezeken felül a heti rendszerességgel megjelenő hírlevélben a friss áruk piacát érintő aktuális kérdésekről is elsőkézből tájékozódhatnak, hogy az így szerzett tudás és támogatás révén minél értékesebb és felkészültebb beszállítói legyenek az áruházlánc számára.

„Úgy gondoljuk, hogy a hazai termelők számára az egyik legjobb stratégiai együttműködési lehetőség, ha a jelenleg 185 áruházat magában foglaló országos lefedettséggel rendelkező áruházlánc beszállítóinak mondhatják magukat,

hiszen a hosszútávú kapcsolat stabil bevételi forrást és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít számukra. Célunk, hogy a hazai kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként támogassuk a magyar beszállítókat és elősegítsük a hazai élelmiszeripar önellátásának képességét.” – mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.