Hírek

Kitzinger Szonja

2025. június 13.

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.


A Magyar Bormarketing Ügynökség bemutatta legújabb imázsfilmjét, melynek célja, hogy újraértelmezze Magyarország és a magyar borok helyét a nemzetközi porondon. A film szakmai megközelítéssel mutatja be Magyarországot, ezzel a nemzetközi közönség számára újrafogalmazza, mit jelent ma a magyar bor: sokszínűséget, mélységet, kalandot és karaktert.


A koncepció kialakítása során több neves Master of Wine tanácsát is megfogadták az alkotók. A filmben kiemelt szerepet kapnak a vulkanikus borok, az olaszrizling, a bikavér, a tokaji aszú és a szamorodni – ezek a típusok bizonyítottan a legnagyobb figyelmet keltik a nemzetközi piacokon.


„Fontos volt számunkra, hogy olyan üzenetet fogalmazzunk meg, amely egyszerre könnyen érthető és mégis hiteles. Tisztában vagyunk vele, hogy Magyarország borkínálata jóval gazdagabb, de világos, nemzetközileg érthető üzenethez fókuszálni kellett. A cél nem az volt, hogy mindent megmutassunk, hanem hogy kíváncsiságot keltsünk – és ez a jó bormarketing első lépése.” – emelte ki Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.




A film különlegessége, hogy nemcsak promóciós céllal készült, hanem tanító funkciója is van. Segít a külföldi nézőknek a magyar bornevek – mint például furmint vagy szamorodni – helyes kiejtésében, miközben bemutatja azok kulturális és történelmi jelentőségét.


Külön figyelmet kap a Tokaji Aszú történelmi szerepe, hiszen a világ első eredetvédett borvidékeként Tokaj évszázadok óta meghatározó pontja a borkultúrának. Ugyanakkor a film hangsúlyozza, hogy a magyar borvilág nem csupán a múltról szól: mára egy dinamikusan megújuló, rendkívül sokszínű boros ökoszisztéma alakult ki országszerte.


Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Kapcsolódó cikkek

Recept ajánló