Ha édességről beszélünk, általában mindenki a sütemény, csokoládé és fagylalt hármasra gondol. A Klassz.hu megkérdezte hát, hogy ha ezekből csak egyet választhat az édesszájú magyar, vajon melyikre voksolna. Talán nem meglepő, de a csokoládé nyerte az ..
Ha édességről beszélünk, általában mindenki a sütemény, csokoládé és fagylalt hármasra gondol. A Klassz.hu megkérdezte hát, hogy ha ezekből csak egyet választhat az édesszájú magyar, vajon melyikre voksolna. Talán nem meglepő, de a csokoládé nyerte az összehasonlítást, a válaszadók fele ugyanis erre az édességről nyiltakozta azt, hogy ha élete végéig csak az egyiket fogyaszthatná az előbb felsorolt hármasfogatból, akkor ő bizony inkább csokoládét eszik, mint süteményt vagy fagylaltot. A sütemény került a második helyre, a kutatásban résztvevők közel harmada választotta ezt az édességet, míg a fagylaltra csupán minden hetedikük szavazna. Az persze könnyen elképzelhető, hogy egy nyári felmérés során a fagyira ennél jóval többen voksolnának.
A válaszadók negyede egyébként napi rendszerességgel vásárol csokoládét, míg minden másodikunk hetente teszi ezt. Ehhez képest talán nem is túlzó, hogy az online kérdőíves felmérésben résztvevők alig negyede vallja csokoládé-függőnek magát. Sőt, ezek alapján még az is lehet, hogy ennél magasabb az arány, csak sokan nem vallják be szoros kötődésüket a csokihoz.
A Klassz.hu online kutatásából kiderült, hogy minden tizedik magyar felnőtt leginkább ajándékba szokott csokoládét vásárolni, azaz inkább másnak veszi, mint magának. 8%-uk kizárólag ünnepek alkalmával ad ki pénzt érte (bár nem tért ki rá a kutatás, de itt valószínűleg a szokásos névnap, születésnap mellett a karácsonyi és a húsvéti időszak lehet a jellemző). Érdekes szám egyébként és valószínűleg az általános depresszió jele lehet, de minden huszadik kitöltő állította azt, hogy kifejezetten azért szokott csokoládét vásárolni, mert szomorú. Háromnegyedük egyébként egyszerűen csak azért vásárol csokoládét, mert szereti.
A válaszadók fele egyébként havi 1000 Ft-nál többet nem költ csokoládéra (bár ez némileg ellentmond a bevallott vásárlási gyakorisággal), viszont közel 10%-uk havonta 5000 Ft feletti összeget is elkölt kedvenc édességére.
Fontos szerepet tölt be tehát a csokoládé a mindennapjainkban, nem csupán, mint édesség, hanem mint ajándék is és sokunk számára a boldogság (remélhetőleg csak egyik) forrása is egyben.