Cikkek

PR-cikk

2022. február 15.

pr-cikk , amc

Az Agrármarketing Centrum szervezésében a Hungarian Wine Summit március 20-24. között közel száz, nemzetközi szinten elismert disztribútorral, importőrrel, szakújságíróval ismerteti meg a magyar borokat. A vezetett túrákon, kóstolókon túl a hazai élelmiszeripari és HoReCa szektor szereplőinek a SIRHA-n lesz lehetőségük csatlakozni. A rendezvényről Ondré Péterrel, az Agrármarketing Centrum ügyvezetőjével beszéltünk.

Két éve az AMC felelős a magyar borok exportjának élénkítéséért. Hogyan látja a magyar borok helyzetét a világpiacon?

A világ borpiacán túltermelés van, és egyre nagyobb a verseny, melyből mi sem maradhatunk ki. Egy átlagos évben 3-3,5 millió hektoliter szőlőbor előállítására képesek a magyar borászatok, ebből kétmillió elfogy itthon és kicsivel több mint egymillió megy exportra. Célunk, hogy a palackos borok aránya nőjön ezen belül, hiszen ez a növekedés kulcsa.

Hogyan mutatták meg eddig a magyar borokat a világpiacon?

Beazonosítottuk az elsődleges célpiacokat, majd ezeken célzott üzleti (b2b) rendezvényeket szerveztünk. Az aktuális járványügyi szabályozásoknak megfelelően hol személyesen, hol online vagy hibrid formában mutattuk be a magyar borokat például az Egyesült Királyságban, Finnországban, Németországban, Litvániában, Csehországban.

A magyar borok egyediségére, ezerarcúságára helyeztük a hangsúlyt. A tokaji aszú mellett a furmint, a kékfrankos, az olaszrizling, nomeg a bikavér (Egerből és Szekszárdból) mind olyan kiváló tulajdonsággal rendelkeznek, amelyek erősíthetik pozíciónkat a világban.  

Hogyan lehet hatékony a borexport fejlesztése?

Hiszek abban, hogy a magyar bor sokkal több egy exportcikknél. Az ugyanis a helyi hagyományokból táplálkozva a gazdák történeteivel együtt születik. A bort meg kell ízlelni, illatolni, sőt nézni is. Szerintem igazán sikeresek a nagyvilág előtt hazai környezetben lehetünk, hiszen tudunk a magyar gasztronómiára, hagyományainkra, borvidékeink szépségére is támaszkodni.

Milyen új eszközöket alkalmaznak?

Jelenleg egy olyan, közel száz fő beutaztatásán alapuló szakmai rendezvényt szervezünk, ahová a fontos exportpiacokról hívunk szakértőket. Lesznek itt beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók, a HoReCa szektor képviselői, hiszen szeretnénk megismertetni velük a magyar borokat és borvidékeket.
Március 20-ától kóstolókkal, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákkal várjuk a delegációs vendégeinket, a SIRHA-n március 22-24. között pedig a hazai szakmai közönségnek is lesz lehetősége csatlakozni a mesterkurzusokhoz, és a szakkiállítás keretei között hetven hazai borász is bemutatkozik, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral is várjuk a látogatókat.

Szerencsés találkozás ez, hiszen így Budapesten Kelet-Közép Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása mellett a Bocuse d’Or Európai Döntője is egy helyszínen lesz egyszerre. Így a magyar borokkal együtt teljes spektrumot tudunk adni azokból az értékekből, amelyekre igazán büszkék lehetünk itthon és a nagyvilágban is.

Hungarian Wine Summit programja a hazai szakértőknek

• 2022. március 23-án: 6 mesterkurzus – jelentkezés online formában:
• témakörök: Magyarország borágazata szempontjából fontos szőlőfajták, illetve borstílusok: furmint, kékfrankos, olaszrizling, bikavér (Eger és Szekszárd), tokaji édes borok, cabernet franc
• tokaji bor- és pezsgőbár – prémium magyar pezsgők bemutatása: Tüű Péter és Szentkirályi Orsolya pezsgőszakértők előadásai



(X - támogatott tartalom)