Hírek

A világ legjobb bárjainak egy-egy ikonikus italát töltötte ki valaki – vagy csak gyertyát gyújtottunk?

Az Aphoteke nevű, brooklyni székhelyű, prémium illatmárka az év végére időzítette új termékcsoportját, amelyet három világhírű bár – az Attaboy, a Maybe Sammy és a The Nomad – egy-egy italspecialitása inspirált.

Ha a házunkba lépve a vendégünk azt mondja, hogy olyan illat van itt, mint egy bárban, nos, azt általában nehéz bóknak venni. Tavaly, amikor a Miller Lite sörmárka kijött a Dive Bar nevű, dohány és élesztő szagú gyertyájával, mindenki értette a tréfát. De mi van, ha az otthonunknak olyan az illata, mint egy bárnak? Sőt, mint a világ egyik legjobb bárjának?

Hogy egy valójában klassz koncepciót megvédjen a nevetségességtől, az elit, kézműves termékeiről ismert Aphoteke idén kézbe vette a dolgokat, és a világ 50 legjobb bárjának tavalyi listáján is szereplő három, világhírű vendéglátóhellyel együttműködve, piacra dobta új termékcsoportját, amelyek úgy illatoznak, akárcsak az adott bárok legnépszerűbb koktéljai.



Az illatszerekkel foglalkozó elit brand két New York-i (a 2020-as lista 12. helyén álló Attaboy és a 13. The Nomad), illetve egy ausztrál (a 11. helyezett Maybe Sammy) bárral közösen alkotta meg az illatgyertyákat, amelyekért egyenként 28 dollárt, nagyjából 9000 forintot kérnek.



A Maybe Sammy-gyertya illata a hely klasszikus espresso martinijét idézi: a vanília, a cédrusfa, a vetiver, a pézsma és a vodka melegséget árasztó elegye izgalmasan keveredik a bizsergető Mr Black Cold Brew kávélikőr aromájával.



Az Attaboy gyertyáját a bár Penicillin nevű koktélja ihlette, ami egy skót whisky alapú ital, és a leírás szerint a fa füstjét és az őszi szellőt idézi. Az illat a bergamott, a citromvirág, a keserű narancs, a konyak, a whisky, a pézsma, a vanília és a tűzifa aromájának harmonikus elegye.



A Nomad-gyertya a vendéglátóhely Nod to Nothing nevű italából merített, így virágos-gines illat jellemzi. A bergamott jól megfér a mandula, a kakukkfű, a zöld levelek, az earl grey tea, a rózsa, a kamilla, a vanília és a pézsma játékos keverékével, ami a megalkotók szerint méltó emléket állít az azóta (novemberben) sajnos végleg bezárt, hóbortos New York-i bárnak.



„Nálunk az illatok emlékeket és érzéseket idéznek fel. Amikor ezeken a különleges gyertyákon dolgoztunk, azt szerettük volna elérni, hogy a méltán népszerű és elismert bároknak a rajongói egy újfajta módon is kapcsolódhassanak a törzshelyükhöz; új emlékeket generálva, a saját otthonukban” – ecsetelte az Aphoteke alapítója, Chrissy Fichtl. „Mi magunk is New York-i vállalkozók vagyunk, így

közeli rokonságot érzünk ezekkel a kreatív alkotókkal, akik ugyanolyan elhivatottsággal állnak a saját mesterségükhöz, ahogyan mi a sajátunkhoz.

Elképesztően izgatott vagyok, hogy a munkánkkal kicsit mi is a reflektorfénybe állíthatjuk őket ezekben, a számukra különösen nehéz időkben.”


Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Kapcsolódó cikkek