A világ első ilyen tematikájú lakosztályaként hirdették, de a vírushelyzet áthúzta a terveket.
A csokoládét mindenhogy imádjuk: keserűen vagy édesen, tejszínnel, olajos magvakkal, kávéval, karamellel dúsítva, alkohollal megbolondítva, aszalt vagy friss gyümölcsökkel keverve – nekünk mindegy.
Az emberiség talán semmivel nem fejezheti ki jobban az iránta való rajongását, mint hogy a számára legfontosabb eseményeken rendre a csokoládé után nyúl – nélküle elképzelhetetlen egy bulizós születésnap, egy romantikus vacsora, vagy egy meghitt karácsony.
A karácsonyi időszak egyik legkedveltebb ízpárosítása már hosszú ideje a csoki és a narancs duója, talán azért is, mert ezek külön-külön, egyenként is az ünnephez köthető aromák.
Talán a csokoládéba mártott kandírozott narancshéj lehetett az egyik első nagy kedvenc, de az édesipar is hamar felfigyelt az izgalmas párosra. A briteknél a Terry’s nevű cég például már 1932-ben rájött, hogy ez a kombináció nagyot hasíthat karácsony táján, és megalkotta azóta már világhíres narancsos csokiját: ezt a kerekded formájú, cikkekre szedhető, citrusos aromával ízesített ünnepi nassolnivalót, amit idővel aztán sokan – köztük például a Tobler, a Ferrara és a Trader Joe’s is – igyekeztek lemásolni.
A narancsos csokoládé szókapcsolat hallatán a világon rengetegen asszociálnak az ünnepi időszakra, s ezt próbálta kiaknázni a Club Med nevű francia szállodalánc ötlete is. A francia-olasz határhoz közel, az Alpokban található új síszállodájuk, a La Rosiere az eredeti tervek szerint ugyanis egy igazán emlékezetes év végi pihenéssel szolgált volna: berendeztek egy narancsos csokoládé témájú lakosztályt.
A szálloda úgy tervezte, hogy a csokiimádók a világon egyedülálló élményben részesülhetnek majd náluk 2020 végén. A szemkápráztató környezetben elhelyezkedő hotelben ugyanis – a síszállodákban már megszokott szolgáltatások mellett – idén választható lett volna egy olyan szoba is, amiben minden a csokiról, egészen pontosan a narancsos csokiról szól.
Íme a leírás: indulásként a lakosztály vendégeit rögtön narancsos-csokis koktél köszönti (a gyerekeket forró csokoládé), emellett mindenki kap egy-egy személyre szabott karácsonyi harisnyát, telis-tele csokis finomságokkal. A room service étlapján is számos, tematikus ételt lehet majd találni, sőt,
aki az éjszaka közepén is megéhezik kicsit, falatozhat a szobában felállított, narancsos csokival díszített karácsonyfáról, majd csendben visszafeküdhet
a természetesen a témához passzoló ágyneművel megvetett ágyba, amelynek egyedi fejtámláján szintén az ünnepi édesség köszön vissza. Az egész olyan, mintha hirtelen egy gyerekkori álmunkba csöppennénk – a különbség csak az, hogy a vendég számára az álom reggel is folytatódik, így a karácsonyesti hangulat egészen az elutazásig, folyamatosan adott… még a mosdóban is, ahol a vendéglátók narancsos csokoládé illatú wc-papírról is gondoskodtak. A szobát 237 USD/fő/éj áron kínálták, ami nagyjából 71700 forint.
A szálloda terveit azonban úgy tűnik áthúzta a koronavírus, ugyanis a honlapon található foglalási táblán most az olvasható, hogy a hotel december 17-től egy hónapon át zárva tart, így a csokis-narancsos luxusszobát is csak jövőre lesz alkalom kipróbálni.