Hírek

Orbán Szilvia

2020. augusztus 24.

aviation , diageo , gin , eladás , üzlet , RyanReynolds

A Deadpool-filmek sztárja, Ryan Reynolds résztulajdonában álló márkáért csaknem 180 milliárd forintnak megfelelő összeget fizetett a Diageo.

Néhány napja, augusztus 17-én az italóriás Diageo – amely olyan márkák tulajdonosa, mint a Johnnie Walker, a Smirnoff és a Tanqueray – bejelentette: megállapodást kötött a portlandi Aviation American Gint birtokló Davos Brands-szel, egyben az egyik kisebbségi tulajdonossal, a színész Ryan Reynolds-szal. Az egyezség értelmében a Diageo előzetesen 335 millió dollárt fizet ki, illetve – a márka következő években történő teljesítménye alapján – további 275 millió dollárra tett ígéretet. A megállapodás egyébként nem csak az Aviationt érinti, hanem a Davos további márkáit, így az Astral Tequilát, a Sombra Mezcalt, illetve a TYKU Sakét is.


Az Aviation Gint 2006-ban alapította Christian Krogstad és Ryan Magarian, akik egy ízig-vérig amerikai száraz gin megalkotására vállalkoztak.

Egy olyan ital lebegett a szemük előtt, amely enyhébb boróka ízével, és simább finisével ejti rabul az ital híveit.

A megálmodott italt egy portlandi szeszfőzde, a House Spirits Distillery segítségével készítették el. A márkát 2016-ban vásárolta meg a New York-i székhelyű Davos Brands.

Az Aviation hamarosan a hollywoodi sztár, Ryan Reynolds érdeklődését is felkeltette, aki 2018-ban úgy döntött, hogy beszáll az üzletbe, és a részvények egy nem publikus hányadának megvételével kisebbségi társtulajdonossá, s lényegében a márka világszerte ismert nagykövetévé vált.

Az utóbbi években az Aviation American Gin óriási sikeréhez kétség kívül Reynolds arca és fanyar humora is nagyban hozzájárult:

az amerikai piacon az úgynevezett szuper prémium kategóriában a márka napjainkban már a második helyen áll.

„Nem sokkal több, mint két éve azért szálltam be az Aviation-be, mert egyszerűen imádtam az ízét – ezerszer jobban, mint bármilyen más alkoholét” – fogalmazott Reynolds.

„Amire nem számítottam, az az a tiszta öröm, amit ennek a számomra teljesen úgy ágazatnak a megismerése okozott.

Az, hogy cégemmel, a Maximum Effort Marketinggel részese lehettem a márka üstökös-szerű berobbanásának, életem egyik legnagyszerűbb élménye. Köszönettel tartozom a Diageo elképesztő csapatának és szenvedélyének. Izgatottan várjuk az Aviation Gin következő fejezetét.”

Bár az Aviation American Gin igazi sikertörténet, és hihetetlen összegért, 610 millió amerikai dollárért cserélt gazdát, még mindig messze van attól a hajmeresztő összegtől, amelyért például egy másik italmárka, a szintén egy szupersztár – George Clooney – nevével fémjelzett tequila kelt el: 2017-ben a Casamigos Tequiláért a Diageo egy hasonló struktúrájú adásvétel keretében 1 milliárd amerikai dollárt fizetett ki.

Az eladás ténye és a vételár eközben újabb trollkodásra ösztönözte a mókázásra mindig kész kanadai színészt,

aki egy vicces, automatikus „szabadságra mentem”-típusú üzenettel válaszol minden megkeresésre, amelyben elnézést kér mindenkitől – korrekt felsorolásban – akit az eladást követő napon melegebb éghajlatra küldött.