A világ egyik legnagyobb internetes kereskedelmi vállalata úgy látszik, komolyan gondolta korábbi kirándulásait az ágazatban.
Az Amazon az elmúlt években egyre több jelét mutatta, hogy érdekli az élelmiszeripar, és kacérkodik a játékba szállás gondolatával: elkezdte a neten rendelhető élelmiszerek házhozszállítását, aztán 2017-ben megkaparintotta a Whole Foods nevű, felső kategóriás áruházláncot, majd a következő évben bemutatta sci-fibe illő, eladó nélküli kisboltjait, amelyek az Amazon Go nevet kapták. Ahogyan arról korábban már írtunk, ezekben az üzletekben
és a bolt annak árával egyszerűen megterheli az illető Amazon számláját.
Az óriásvállalat azonban nem elégedett meg ennyivel. Nemrég bejelentették, hogy Kaliforniában
A márka által kiadott közlemény szerint a Fresh jóval szélesebb kínálattal szolgál kistestvérénél.
„Az áruházban helyben készült termékek is helyet kaptak, így lesz friss pékáru, de rendelésre sütött pizza, melegszendvics, és roston sült csirke is. Természetesen van húspult, árulunk halat, tenger gyümölcseit, és elérhetőek a Whole Foods organikus termékei is. A nagy amerikai márkák mellett jól megférnek a népszerű helyiek is, csakúgy, mint az Amazon exkluzív új márkája, a Fresh and Cursive” – olvasható a tájékoztatóban.
Az Amazon persze nem hazudtolja meg magát, és számos más, saját termékét, tech-kütyüjét – Alexa, Amazon Echo Show – is munkába állítja az áruházban.
Az úgynevezett Dash Cartok használatával a fizetés természetesen automatikusan megtörténik, de akinek ez túl hightech, az választhatja a hagyományos pénztárakat is. Úgy tudni, hogy a bolt az utcán később átvehető előrendeléseket is fogad, illetve kiszállítást is vállal, aznapi teljesítéssel.
Egy ideig ugyan nem minden dél-kaliforniainak adatott meg Fresh vásárlási élmény: csak egy korábban kiválasztott csoport kapott jogosultságot a belépésre, de a tesztidőszak lezárultával a spéci szupermarket most már teljes gőzzel üzemel, s bárki számára látogatható.