A szebb napokat is megélt énekesnő saját ír krémlikőrrel rukkolt elő, mindjárt három ízben.
A hírességek az utóbbi időben imádnak az alkoholbizniszben kirándulgatni – bár a párhuzamnál maradva, siker esetén inkább luxushajós világkörüli útról beszélhetünk. Ugyanis, ha bejön a vállalkozás, és a celebritás jó érzékkel, megfelelő szakemberek segítségével indítja el italmárkáját, azzal azon kívül, hogy a saját brandjét kiválóan továbbépítheti, mellette újabb súlyos dollármilliókkal is gazdagodhat.
Lássunk két elhíresült sikersztorit: 2018-ban a Forbes George Clooneyt nevezte meg a világ legjobban fizetett színészének, úgy, hogy Clooney alig vállalt szereplést – azzal kerülhetett a magazin neves listájának élére, hogy elképesztően jó üzletet csinált, amikor csaknem egymilliárd dollárért adott túl tequila márkáján, a Casamigoson. Tavaly kísértetiesen hasonló eset történt Ryan Reynolds-szal is, az Aviation Gin nagyjából 610 millió dollárért kelt el.
Szóval a lecke adott, csak utánuk kell csinálni. Végtére is, ha az ember a vagyonából befektethet egy italmárkába, amiből aztán néhány év múlva, dollárban is 9 számjegyű bevételt könyvelhet el, miért is ne tenné?
Úgy tűnik, Mariah Carey is elfogadta a kihívást. Az énekesnő augusztus közepén a Twitterén tett nagy bejelentést, miszerint 2 év tervezgetés után végre útjára indítja saját italmárkáját, ami a Black Irish, vagyis a Fekete-Ír nevet kapta.
Az elnevezéssel Carey a gyökerei előtt tiszteleg: édesapja fekete, venezuelai származású, édesanyja ősei között pedig több ír nemzetiségűt is találunk.
A kifejezés – amelyet elsősorban Írországon kívüli, angol nyelvterületeken használnak – gyökerei homályosak. Egykor állítólag minden írt ezzel a jelzővel illettek, aki nem az általános külsődleges jegyekkel (vörös vagy szőke haj, világos bőr és szem) rendelkezett.
A fekete hajú, sötét szemű íreket egyesek a vikingek, mások az 1500-as évek spanyol armadájában szolgáló katonák „kalandozásainak” gyümölcsének tartották.
Van olyan teória, ami úgy gondolja, hogy a fekete-írek a karibi térségbe transzportált ír felkelők leszármazottai. Ez a nézet az alapja annak a szintén elterjedt szóhasználatnak is, ami a színesbőrű, ír gyökerekkel rendelkezőket nevezi fekete-írnek.
A mai nézet szerint minden olyan sötét hajú embert ezzel a jelzővel illetnek, akinek családfája ír felmenőkkel büszkélkedhet.
A hírek szerint a már boltokba is került márka három ízvariációban elérhető: kapható egy eredeti, egy fehér csokoládés, illetve egy sós karamelles változat. Az ital alkoholtartama 17%. A márka leírásában az szerepel, hogy a krémlikőrt „egy írországi, fenntartható bizonyítvánnyal rendelkező üzemben készítik – 50 százalékban megújuló energia segítségével”. Az értő munka eredménye pedig egy „kivételes minőségű ital lett, ami kiválóan megtestesíti az érlelt ír whiskey és a legjobb minőségű, ír farmokról származó tejszín harmonikus egységét”. A fehércsokis verzió ráadásul „a legfinomabb belga csokival gazdagítja az amúgy is extra ízeket”.
„A szívem-lelkem benne van ebben a projektben, aminek előkészítése csaknem két évig tartott. Annyira izgatott vagyok, hogy végre megoszthattam ezt az örömhírt veletek” – fogalmazott az énekesnő. „Valami olyat szerettem volna alkotni, ami egyrészt megtestesíti a karácsonyi hangulatot, de akár egész évben az ünneplések sztárja lehet. Komolyan azt gondolom, hogy sikerült ezt elérnünk.”
A Black Irish két kiszerelésben – 750 ml és 50 ml – kapható, egyelőre az Egyesült Államokban. Előbbi ára 29,99 (kb. 9000 forint), utóbbié 3,99 dollár (nagyjából 1200 forint). A csomagoláson feltűnik a Carey védjegyévé vált pillangó motívum, a zárjegyre pedig az énekesnő monogramját is rápecsételték.