Kitzinger Szonja
2022. szeptember 2.Szirupos, drága, mégis 20 éve letaszíthatatlan kedvenc. Az infláció a Starbucks ikonját sem kímélte, amely most visszatért, de mélyebben a zsebbe kell nyúlni az élvezetért.
Lehet-e őszről beszélni sütőtökös ízek nélkül? Nehéz! Így gondolja ezt a Starbucks is, amely az USA-ban már augusztus 30-án megnyitotta a szezont azzal, hogy ikonikus italát, a Pumpkin Spice Latte-t (PSL) visszavezette a kínálatba.
Hogy a termék újra kapható, azért is jelentőségteljes, mert az első kortyok ebből sok amerikai vásárló számára az ősz nem hivatalos kezdetét jelentik. Afféle szezonváltó üzenetként is felfogható, ha a fogyasztó nem venné észre, hogy lapozni kell a naptárban.
A PSL azonban szögezzük le: nem a régi. Az infláció ugyanis nem kímélte az árképzést, drágább lett: az USA-ban 5,45 és 5,95 dollár között mozog az ára, ami nagyjából 4 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest – informál a CNN. A PSL népszerűsége talán kézzel foghatóbb, ha tudjuk, hogy az italból 2003-as – 19 évvel ezelőtti bevezetése óta –
több, mint 600 millió pohárral adtak el csak az Egyesült Államokban.
Jó hír a szezon barátainak, hogy nem kell beérniük csupán ezzel, ha az ősz ízeire vágynak. A tökös ízek mellett a cég visszahozta az Apple Crisp Macchiato-t és Apple Crisp Oatmilk Macchiato-t is a kínálatba.
Bár az augusztus 30-i start korainak tűnhet, mégsem az. A cég így is jóval később lép be a sütőtök-versenybe, mint riválisai. A Krispy Kreme augusztus 8-án, minden idők legkorábbi dátumán hívta vissza őszi italait a kínálatba, a Dunkin' pedig augusztus 18-án tette elérhetővé sütőtök ízű finomságait. A Panera mindazonáltal búcsút intett a sütőtöknek, méghozzá a fahéj miatt. A cég szezonban egy új Cinnamon Crunch Latte-val száll harcba a vásárlók kegyeiért. Hogy sikerül-e az állóvízbe kavicsot dobni, hamarosan kiderül.
Minden esetre nagy bátorságra vall, hiszen a tökös fűszerezés az Egyesült Államokban élők szájízének tökéletesen megfelel. A fűszerkeverék egy ideig hagyományosan fahéjból, szerecsendióból, őrölt gyömbérből, szegfűborsból és szegfűszegből álló illatos keveréket jelentett, amit a sütőtökös pite készítésekor használták a háziasszonyok. Amikor a sütemény csillaga kezdett felfelé ívelni, körülbelül 100 éve, a fűszergyártók előre összeállított, úgynevezett Pumpkin Pie Spice keverékekkel rukkoltak elő, így a háziasszonyoknak csupán egyetlen tasak fűszert kellett megvásárolniuk, az addigi minimum 4-5 helyett. Így lett a keverékből ikonikus fűszer, a pumpkin spice-ból pedig varázsszó, ami mindenbe beletehető és amivel nagyjából bármi eladható, legyen szó kávéról tejszínhabról vagy akár sajtról. A termék, amire ugyanis rá van írva, hogy sütőtök ízesítésű, garantált siker a piacon.