Tesztek

Szöveg és kép: Zirig Árpád

2021. május 30.

A klasszikus, arany hármas – sör, bor, párlat – mellé időről időre odakéredzkedik egy-egy újfajta alkoholos ital. Az utóbbi évek feltörekvő fajtája, a hard seltzer idén nyáron Magyarországon is robbantani akar.

2013-ban Nick Shields, a connecticuti sörfőző álmodta meg a hard seltzert, ami a piacon rendkívül gyorsnak számító két-három év után be is robbant az USA-ban – a White Claw-nak keresztelt ital félelmetes sebességgel vált népszerűvé, így nem csoda, hogy az ipari szereplők is hamar ráálltak a gyártásra.

Ami Amerikában sláger, előbb utóbb Európába, majd

kis lauffal Magyarországra is elér.

Vásárhelyi István sörszakíró barátunk cikkében már januárban boncolgatta, hogy idén nyáron, már itthon is kaphatóak lesznek a seltzerek: első versenyzőként az Asahi tulajdonolta kőbányai Dreher el is kezdte forgalmazni a Vipert.

A második a piacon a most megjelent Wai Moment, ami a Molson Coors cégcsoporthoz tartozó Borsodi Sörgyár márkája.

Háromféle, menta-citrom, mangó-papaya-ananász, eper-áfonya verzióban készül.

A négyszázalékos alap mindegyiknél közös: erjesztett almalé, amelyet szódavízzel és természetes gyümölcsaromákkal ütnek fel – cukor, tartósítószer és színezék nincs benne.

Messziről sima szódának néz ki, tisztán gyöngyözik a pohárban. A kóstolásnál sem az alkohol a domináns, nem érezni ki belőle,

olyan, mint egy rendkívül hígra feltolt vodka-szóda, igaz, az fajlagosan olcsóbbra jönne ki.

Hogy mi az előnye a hard seltzernek fogyasztói szempontból, én nem jöttem rá, de a gyártói oldal indokait jól látni – olcsón, nagy mennyiségben előállítható alkoholos üdítő, amit marketinggel megtámogatva könnyű eladni, sőt, olyan célcsoport is megcélozható vele, amit a sörökkel nem könnyű elérni.

A kevesebb, mint 99 kalóriás felirat, biztos, hogy lesz, akit megszólít, sőt, van, aki a diszkréten művies ízekkel is familiáris lesz – a citromos a leginkább iható, abból bármikor legurulna egy pohárral, csúszik, mint a wai, de

a két gyümölcsös változat lazán hozza az energiaitalokban megismert ízeket.

Aki azokat szereti, erre is bukni fog, a valóság-közeliségük nagyjából egy szinten mozog.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra