Hírek

Orbán Szilvia

2020. november 14.

FinnAir , légitársaság , légimenü

A Finnair új projektje két legyet üt egy csapásra: kielégíti a repülés után sóvárgók igényeit, egyúttal munkát ad volt munkatársainak is.

A koronavírus-járvány egyik következménye az, hogy az emberek jóval kevesebbet utaznak a korábban megszokottnál. A repülőtereken is jócskán visszaesett a forgalom, de azok számára, akik esetleg a járatokon fogyasztható ételek után sóvárognak, van némi remény, míg visszaáll a régi rend. A finn légitársaság elindította ugyanis Taste of Finnair nevű programját, aminek az a lényege, hogy elismert légi menüjét egy sima élelmiszerboltban is elérhetővé teszi.


A Finnair egy ideje már híres a business class-on utazóknak szánt remek menüiről. Globális projektjüket 2013-ban indították, amelynek keretében kiváló – köztük akár Michelin-csillagos éttermet (Elske/David Posey) irányító – séfekkel kötnek együttműködést. 

 

Úgy tudni, hogy a program egy Vantaa városában működő K-Citymarket üzletben indult tesztjelleggel október közepén. A boltban ugyanakkor nem pontosan ugyanaz az étel kapható, mint amit a Finnair gépeken lehet elfogyasztani, inkább azok inspirálják: sótartalmuk és fűszerezettségük például visszafogottabb, hiszen a földön az érzékszerveink nincsenek úgy eltompulva, mint a magasban, ahol szükség van az erősebb ízekre.

Az előrecsomagolt ételkínálat – amely alapja a kortárs északi konyha, kis japán felhanggal – a tervek szerint kéthetente változik majd, egy-egy etapban két főfogás, illetve hétvégenként egy előétel kerül forgalomba.


Első körben – kb. 4700 forintért – füstölt szemlinges-rókagombás rizottó, és marhahús, terijakis retekszósszal, újhagymával, rizzsel; illetve a hétvégén – nagyjából 2200 forintos áron – sült répa, mogyorós kéksajt habbal került a bolt polcára.


Az érdekes kezdeményezés vélhetően sok, repülés után nosztalgiázó utazót derít jókedvre Finnországban, de a program beindítása a légitársaság konyhai személyzete számára is pozitív döntés volt – erről Marika Nieminen, a Finnair Kitchen alelnöke beszélt.


„Tavasz óta keressük annak a lehetőségét, hogy konyhánk működési határait kitágíthassuk. A járvány miatt a Kitchen számos dolgozójától volt kénytelen ideiglenesen megválni, s ez a projekt azért különösen nagyszerű, mert segítségével újra munkát adhatunk néhány régi stábtagunknak.”

A finn légitársaság képviselője úgy nyilatkozott, hogy amennyiben ez a kísérleti időszak beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor a jövőben a Taste of Finnair termékek más üzletekben is megjelennek majd. Az indulás egyelőre elég meggyőző: a CNN úgy tudja, hogy már az első néhány órában 100 doboz ételt sikerült eladni.


Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Recept ajánló