Egyre több áruházlánc áll elő csak felnőtteknek szánt karácsonyi díszekkel, amikkel szerintük kicsit boldogabb lehet az ünnep.
Az idei karácsony szinte biztosan nem olyan lesz, mint a korábbiak, de ez még nem jelenti azt, hogy a lehetőségekhez mérten ne lehetne jó hangulatban eltölteni az ünnepet. Lehet, hogy Szenteste kevesebben állunk majd a fa körül, de hála a modern technológiáknak, mégis megoldható, hogy kicsit együtt is legyen a család. Az viszont valószínűleg igaz, hogy sokaknál hiányozni fognak az unokák vagy a rokon gyerekek karácsonykor, és a gyerekzsivaj hiánya bizony okozhat nehezebb perceket is.
Valószínűleg ez az életkép lebeghetett a nagy szupermarketláncok marketingeseinek szeme előtt, amikor előálltak új ötletükkel, aminek nyomán az áruházak piacra is dobták saját, alkohollal töltött karácsonyfadíszeiket. Az akciók nem titkolt célja az, hogy a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzeten, pontosabban az emberek ezen való szorongásán kicsit enyhítsenek az ünnepi időszakban. Hoztunk is két példát:
12 whiskyshot Amerikából
Alighogy megjelentek a Costco nevű amerikai nagyker polcain a forró csokis minidíszek, máris egy másik újdonság, a whiskyvel töltött karácsonyfadíszek borzolták a kedélyeket. A Costco nagy reményeket fűz a termékhez, annál is inkább, mert a fogadtatásuk felülmúlja az előzetes várakozásokat.
Egy népszerű, az áruház termékeivel foglalkozó Insta-profil szúrta ki az új whiskys kollekciót, amit ki is posztolt november közepén, és a vásárlók azonnal ráharaptak a három népszerű márka – Glenlivet Scotch, Jameson és Chivas Regal – italait rejtő újdonságra, amely csomagonként 12, egyenként 50 ml-es üveget rejt 55,99 dollárért (kb. 17 ezer forint).
„Ha van év, amikor senki nem csodálkozik azon, ha whisky lóg a fán, az 2020”
– kommentálja az újdonságot a bejegyzés posztolója.
Aranyló csillogás, na meg egy kis gin
A másik példa az Egyesült Királyságból való, ahol a Marks & Spencer jóvoltából gint lehet akasztani a karácsonyfa ágaira.
Az egész még tavaly ilyenkor kezdődött, azzal, hogy az áruházlánc polcain megjelentek az első, mandarinos ízesítésű, ginnel töltött hógömbök. A termék akkora sikert aratott, hogy többször újra kellett gyártani, mert a vásárlók minden alkalommal szinte pillanatok alatt elkapkodták a piacra dobott mennyiséget.
A tavalyi eredményeken felbuzdulva az M&S idén is kijött az alkoholos karácsonyi dekorral: élelmiszer üzleteiben ismét kaphatóak a normál méretű – ezúttal rebarbarás ízesítésű – tetszetős, világító palackba töltött, ünnepi ginek, de az áruházlánc nem állt meg itt, hanem egyúttal mini, fára akasztható „hógömböket” is kínál a vásárlóknak.
A mutatós kis díszek 3 darabos csomagban, 12 fontért (nagyjából 4900 forint) kaphatóak, és a tavalyi kedvencet, mandarinos gint, valamint 23 karátos, ehető aranypelyheket rejtenek.
– áll az M&S közleményében.
Az áruházlánc még november második felében posztolta újdonságáról az első fotókat az Instagramon, és a bejegyzést azonnal elárasztották a lájkok és a lelkes kommentek. És ahogyan ez a visszajelzésekből már várható volt, a terméket imádják a vásárlók.