Hírek

Orbán Szilvia

2020. augusztus 14.

A Johnnie Walker 2021-től változtat a csomagoláson a fenntarthatóság jegyében.

A szakértők szerint a következő év fordulatot jelent az alkoholos italok csomagolásában. Várható, hogy jövőre több ital tér át fokozatosan a teljesen műanyagmentes technológiákra, így a gyártók figyelme az innovatív alternatívák felé fordult.


A Diageo, a Johnnie Walker, a Smirnoff és a Guinness gyártója július közepén jelentette be, hogy kifejlesztett egy 100 százalékban műanyagmentes papírpalackot, amely képes az alkoholos italok tárolására.

Az új üvegalternatíva – a fenntarthatósági szempontok figyelembevételével – fából készült, és 2021 első felében debütál; elsőként a Johnnie Walkernél találkozhatnak majd vele a vásárlók.

A hírek szerint az új whiskeycsomagolás tervével egyidőben a Diageo és partnere, a Pilot Lite új, fenntartható csomagolási technológiákra specializálódott vállalatot – ez a Pulpex Limited – is alapított.


Az új Pulpex palackok teljesen műanyagmentesek, és újrahasznosíthatóak. Úgy tudni, hogy a vállalat más nagy márkákkal – Unilever és PepsiCo – is társult, így várható, hogy hamarosan ezek termékeivel is modern és környezettudatos csomagolásban találkozhatunk majd a boltokban.

A szeszes italok piacán egyre nagyobb trend, hogy a gyártók a csomagolás terén igyekeznek a lehető legjobban visszaszorítani a műanyag-felhasználást.

A Diageo már korábban is kifejezte elkötelezettségét a környezetbarát csomagolások előtérbe helyezésével, első körben például száműzte a Guinness sörösdobozokat összefogó, természetvédelmi szempontból rengeteget ártó műanyag gyűrűket. Az új, papíralapú palackok bevezetésével a gyártó célja, hogy az ENSZ által felállított fenntarthatósági céloknak a lehető leginkább megfeleljen, írták sajtóközleményükben.


Mint ismert, nem csak a Diageo csapata keresi az új, fenntartható alternatívákat: 2019 végén a dán Carlsberg jelentette be, hogy farostokból gyártott palackok prototípusait teszteli, de a Pernod Ricard által gyártott Absolut Vodka, illetve a L’Oreal és a Coca-Cola is hasonló megoldásokat keres, írja a CNN.

Kapcsolódó cikkek