A vevők kétharmada hajlandó többet fizetni a környezetbarát módon készült joghurtokért
A Nádudvari Élelmiszer Kft. a hazai joghurtfogyasztási szokások kapcsán végzett online piackutatást, több mint 4000 megkérdezett bevonásával. A felmérés eredménye egyrészt minden felelős élelmiszergyártó számára fontos lehet, másrészt további lendületet ad a Nádudvari új, #mitehetünktöbbet elnevezésű kezdeményezésének is, amely a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás jegyében született.
Az köztudott, hogy az élelmiszerekre minden korábbinál szigorúbb figyelem és megfelelési kényszer irányul. A transzparencia (összetevők, tápérték, fair trade) és a megbízhatóság kulcsfontosságú vásárlási tényezővé válik, a fiatal vásárlók pedig egyre érzékenyebben reagálnak a környezeti kérdésekre.
Ezt igazolják a Nádudvari legfrissebb, fenntarthatósági kutatásának eredményei is. Az viszont még a márka menedzsereit is meglepte, hogy a fogyasztók már 86,3 százalékának fontos szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete ellenére 10-ből 6 fogyasztó (67,4%) válaszolta, hogy hajlandó érezhetően többet is fizetni azért a joghurtért, ami környezetkímélő technológiával készül.
A konkrét környezetvédelmi elvárások kapcsán pedig a hazai alapanyagok használata (81,7%), a magyar munkaerő alkalmazása (54,8%) és az újrahasznosítható csomagolás (40,7%), ami leginkább számít.
A kutatás kitért a joghurtvásárlási szokásokra is. A válaszadók több mint 60 százaléka (63,1%) hetente többször is vásárol, és kiderült az is: gyümölcsjoghurt rajongó nemzet vagyunk. A megkérdezettek háromnegyede (76%) ugyanis ezt a fajtát részesíti leginkább előnyben. A legkedveltebb kiszerelés pedig a kispoharas, 150-200 grammos csomagolás.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. 2024-ben #mitehetünktöbbet mottóval egy hosszútávú CSR-koncepciót hirdetett meg a KNK kommunikációs ügynökség javaslatai alapján, amely kifejezi a Nádudvari márka társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránti elkötelezettségét. A cég jövőbeni célja, hogy még többet tegyen a környezettudatosságért és egészségtudatos táplálkozásért, ebben pedig a joghurt termékei kiemelt szerepet kapnak.
A #mitehetünktöbbet kampány részeként a Nádudvari egy iskolaindító gyermek-rajzpályázatot is hirdetett, augusztus 31-én pedig egy ingyenes Családi Kalandnapot tartanak a budapesti Lágymányosi öböl partján, a Kopaszi-gáton. A többállomásos rendezvényen kvízek, kihívásos játékok, virágültetés, interaktív, sportos és kreatív feladatok várják az egészséges életmód és a környezetvédelem iránt nyitott családokat, gyermekeket és felnőtteket egyaránt!