Vadhúst népszerűsítő, forgalomélénkítő kampány indult. A harmadszor megrendezett akció során az érdeklődők már több mint 70 étteremben és szállodában kóstolhatnak meg különleges vadételeket, de a szervezők várják további vendéglátóhelyek csatlakozását is.
A kampány budapesti beharangozóján elhangzott: a magyarországi vadhúsfogyasztás rendkívül alacsony, az elmúlt években átlagosan fejenként évi 10-15 dekagramm körül volt, pedig a vadhús az élvezeti értékét és a tápértékét, valamint az egészségre gyakorolt hatását tekintve is ajánlott húsféle.
A kezdeményezés célja, hogy a 65-70 ezer magyarországi vadászon és családtagjaikon kívül a magyar fogyasztók szélesebb körben is találkozzanak a kínálattal – mondta el Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár, a Nimród Vadászújság főszerkesztője.
Hozzátette: az éttermekben megjelenő, vadhúsból készült gasztronómiai kínálat segíthet abban, hogy az érdeklődők keressék az üzletekben is a vadhúst.
A #vadateszem kampány a hazai vadhúsfogyasztás ösztönzésén kívül a vendéglátóhelyek forgalmának fellendítését is célozza.
A program november 18-tól december 21-ig tart, a fogyasztók a www.vadateszem.hu weboldalon egy térképes kereső segítségével könnyen megtalálhatják a kampányban részt vevő éttermeket.
Az akcióhoz csatlakozhat bármelyik, a vendéglátásban aktív egység, amely vállalja, hogy a kampány időszakában legalább egy vadételt tart a kínálatában.