Hírek

A világ éttermeiben hamarosan új ízek és trendek törnek utat maguknak, és ebben óriási szerepe van a közösségi média befolyásának. 2026-ban nem csak az egzotikus konyhák, hanem a mesterséges intelligencia is átírja a gasztronómia jövőjét.

Az influenszerek hatására az éttermek vendégei világszerte gyakran nem is a saját döntéseik nyomán választanak ételt, hanem tudat alatt befolyásolja őket az, amit a közösségi médiában látnak. Ez az egyik legérdekesebb megállapítása Michael Whitemannek. A gasztronómiai tanácsadó 2026-os előrejelzésében kitért arra is, mely konyhák hatása lesz a legfontosabb a jövőben.

2026-ban várhatóan a karibi és az indiai konyhák ízvilága lesz az, amely leginkább befolyásolja majd a nyugati világ éttereminek kínálatát, az étlapok összeállításában pedig egyre nagyobb szerepet kaphat a mesterséges intelligencia.

Whiteman-ék a kardamom, a szegfűszeg és a szerecsendió egyre meghatározóbb szerepe mellett a kimchi további térhódítására számítanak, az pedig, hogy az USA-ban ezek az ízek kerülnek előtérbe, hosszabb távon bizonyára az egész világ ízlésére hatással lesz. A tanácsadó szerint a fenti fűszerek rengeteg ízt adhatnak a fogásoknak anélkül, hogy azokat túl fűszeressé tennék.

A szakemberek a magas minőségű indiai, az újhullámos karibi konyhát bemutató éttermek terjedésére számítanak, nem mellékesen a bevándorlók számának a növekedése és az általuk nyugatra kerülő trópusi alapanyagok miatt.

A folyamatosan növekvő népszerűségnek örvendő steakhouse-ok 2026-ban egyre inkább kínálnak majd nem csupán helyi jellegzetességeket, hanem nemzetközi fogásokat is, és nagyot megy majd a már említettek mellett a thai, a mexikói, az argentin, a japán és az izraeli konyha is.

Az előrejelzés szerint a mesterséges intelligencia alkalmazása is egyre gyakoribb lesz, hiszen az pillanatok alatt tud népszerű, megfelelő paraméterezés mellett mentes és speciális étrendhez illeszkedő fogásokat, sőt azokhoz recepteket is ajánlani.

Kapcsolódó cikkek

Recept ajánló