Hírek

Orbán Szilvia

2020. július 7.

kave , innovacio , ujdonsag

Csak néhány tekerés, és két perc múlva már kortyolható is a gőzölgő ital.

A mindennapjainkban minket körülvevő kávézóknak, kisboltoknak, büféknek köszönhetően a városi embernek valójában nem nagy kihívás olyan helyet találni, ahol akár útközben is – kicsit megpihenve – hozzájuthat egy forró kávéhoz. De mi a helyzet olyankor, amikor nem vesz minket körül a nagyváros kényelme, kirándulunk, vagy amikor egyszerűen csak később, órák múlva szeretnénk elkortyolni a feketénket? Lehetünk előrelátóak, és persze vihetünk termoszt is magunkkal, de azért néha eljátszunk a gondolattal, hogy

mennyire menő lenne, ha a boltban vásárolt dobozos kávé kibontás után éppen úgy, melegen illatozna, mintha csak épp most készült volna.


Az önmelegítő technológia nem is igazán új keletű dolog, hiszen különböző formáit már évtizedek óta tesztelgetik – főleg a hadsereg szakembereit érdekli a téma -, s nem is kell csak italokra gondolni, ugyanis létezik már önmelegítő eljárást alkalmazó leves és tésztaétel is.

Azonban egy átlagos háztartásban ezek a termékek egyelőre még nem elterjedtek, így az önmelegítő kávé sem volt elérhető – eddig. Nemrég viszont arról érkezett hír, hogy egy kávés cég, a La Colombe épp ilyen italt, illetve csomagolást tesztel. A philadelphiai márka összeállt a HeatGen nevű technológiai vállalattal, és „Friss ötletek” nevű programja keretében megalkotta azt a dobozos kávét, amely néhány egyszerű tekerés hatására tűzforró hőmérsékletűre melegszik.

A módszer lényege, hogy a kávét rejtő doboz alja egy olyan fűtőelemet tartalmaz, amely egyfajta kémiai reakció eredményeként hőt fejleszt. (A doboz és a fűtőelem egyébként újrahasznosítható.) A vásárló a szerkezet eltekerésével indítja be a reakciót, aminek

két percen belül 3 dl, 55 °C-os ital az eredménye.

A La Colombe tavasszal két változatot tesztelt: az egyik egy cukor nélküli brazil kávé (single origin), míg a másik egy cukros-tejes verzió.


A hírek szerint az innovatív csomagolás kifejlesztése mintegy ötéves munka eredménye volt, és az italokat a cég főhadiszállásán, Fishtown-ban, a készlet erejéig meg is lehetett kóstolni. Egy dobozért 5 dollárt, azaz nagyjából 1480 forintot kértek, de ha minden a gyártó tervei szerint megy, és a termék az áruházak polcára kerül, az önmelegítő kávé ára várhatóan jelentősen csökken majd.

„Látni szeretném az emberek reakcióját” – ecseteli a La Colombe elnöke, Todd Carmichael. „Kísérletezem a technológiával és az emberekkel is. Oktalan hülyeség, innovatív újdonság, vagy egy új trend? Látni akarom, hogyan fogadják az emberek.”

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Kapcsolódó cikkek