Csak néhány tekerés, és két perc múlva már kortyolható is a gőzölgő ital.
A mindennapjainkban minket körülvevő kávézóknak, kisboltoknak, büféknek köszönhetően a városi embernek valójában nem nagy kihívás olyan helyet találni, ahol akár útközben is – kicsit megpihenve – hozzájuthat egy forró kávéhoz. De mi a helyzet olyankor, amikor nem vesz minket körül a nagyváros kényelme, kirándulunk, vagy amikor egyszerűen csak később, órák múlva szeretnénk elkortyolni a feketénket? Lehetünk előrelátóak, és persze vihetünk termoszt is magunkkal, de azért néha eljátszunk a gondolattal, hogy
Az önmelegítő technológia nem is igazán új keletű dolog, hiszen különböző formáit már évtizedek óta tesztelgetik – főleg a hadsereg szakembereit érdekli a téma -, s nem is kell csak italokra gondolni, ugyanis létezik már önmelegítő eljárást alkalmazó leves és tésztaétel is.
Azonban egy átlagos háztartásban ezek a termékek egyelőre még nem elterjedtek, így az önmelegítő kávé sem volt elérhető – eddig. Nemrég viszont arról érkezett hír, hogy egy kávés cég, a La Colombe épp ilyen italt, illetve csomagolást tesztel. A philadelphiai márka összeállt a HeatGen nevű technológiai vállalattal, és „Friss ötletek” nevű programja keretében megalkotta azt a dobozos kávét, amely néhány egyszerű tekerés hatására tűzforró hőmérsékletűre melegszik.
A módszer lényege, hogy a kávét rejtő doboz alja egy olyan fűtőelemet tartalmaz, amely egyfajta kémiai reakció eredményeként hőt fejleszt. (A doboz és a fűtőelem egyébként újrahasznosítható.) A vásárló a szerkezet eltekerésével indítja be a reakciót, aminek
A La Colombe tavasszal két változatot tesztelt: az egyik egy cukor nélküli brazil kávé (single origin), míg a másik egy cukros-tejes verzió.
A hírek szerint az innovatív csomagolás kifejlesztése mintegy ötéves munka eredménye volt, és az italokat a cég főhadiszállásán, Fishtown-ban, a készlet erejéig meg is lehetett kóstolni. Egy dobozért 5 dollárt, azaz nagyjából 1480 forintot kértek, de ha minden a gyártó tervei szerint megy, és a termék az áruházak polcára kerül, az önmelegítő kávé ára várhatóan jelentősen csökken majd.
„Látni szeretném az emberek reakcióját” – ecseteli a La Colombe elnöke, Todd Carmichael. „Kísérletezem a technológiával és az emberekkel is. Oktalan hülyeség, innovatív újdonság, vagy egy új trend? Látni akarom, hogyan fogadják az emberek.”