Hírek

Csökken a hagyományos magyar fogások iránti kereslet, kampány indult a gulyás, és két fontos alapanyaga, a magyar szürkemarha és a makói vöröshagyma népszerűségének növeléséért.

A kezdeményezés mögött a METRO Magyarország áll, céljuk, hogy a magyar éttermekben ismét központi szerepet kapjanak a tradicionális fogások, a vendégek pedig büszkén fogyaszthassák a magyar konyha legjavát.

A Jóízű Magyarország kampányt október 2-án indították útjára. A kezdeményezéshez az Agrárminisztérium mellett számos olyan rangos szakmai szervezet csatlakozott, mint a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége vagy a Magyar Vendéglátók Ipartestülete is.

A Jóízű Magyarország célja a hagyományos magyar alapanyagok és ételek népszerűsítése digitális platformokon keresztül. Idén elsőként a magyar konyha legikonikusabb étele, a gulyás kapja a főszerepet, valamint az ehhez szorosan kötődő alapanyagok: a magyar szürkemarha és a makói vöröshagyma.

A makói vöröshagyma egy olyan hagyományos alapanyag, amely a teljes eltűnés veszélyével néz szembe. A Metro Chef márka alatt viszont elérhető! „A Makói hagyma egy olyan hungarikum alapanyag, amelynek megőrzése és megmentése kiemelten fontos számunkra, ez adja a gulyásnak azt az eredeti, utánozhatatlan ízét, amelyet nem engedhetünk elveszni” – áll a METRO közleményében.

A kampány nyitóeseményén tiszteletüket tették a hazai és nemzetközi gasztronómia fontos szereplői. Szakmai panelbeszélgetésen vett részt többek között Dr. Felkai Beáta Olga, Agrárminisztérium helyettes államtitkára, Hamvas Zoltán, a Bocuse d’Or Hungary elnöke, Zoltai Anna, a Közétkeztetők Országos Szövetségének elnöke, valamint a Makói Hagyma Szövetség , Szürkemarha Szövetség és a Gasztronómiai Nemzeti Tanács képviselői is, hangsúlyozva az együttműködés fontosságát a magyar alapanyagok jövőjének biztosításában.

„A magyar gasztronómia nem csupán ízekről, hanem kultúráról, identitásról és hagyományról szól. Piaci megfigyeléseink szerint a hagyományos magyar fogások iránti kereslet stagnálását vagy csökkenését tapasztaljuk, ami különösen a fiatalabb generációk körében jelentős. A Jóízű Magyarország kezdeményezéssel azt szeretnénk elérni, hogy ezek a nemzeti értékek ne csak fennmaradjanak, hanem újra helyet kapjanak a vendéglátásban és a jövő generációk asztalán is” – mondta Dr. Vladimir Gnjidić, a METRO Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó cikkek