Hírek

Magyar Konyha

2025. június 11.

operett , budapesti operettszínház

A Notre Dame-i toronyőr, Dankó Pista és A cigánybáró is feltűnik a Budapesti Operettszínház 2025/2026-os színházi szezonjában, amely a Szenvedélyek Évada elnevezést kapta.

A Budapesti Operettszínház évadbejelentő sajtótájékoztatóján, a Kálmán Imre Teátrumában: Kiss-B. Atilla Kossuth-díjas operaénekes, az intézmény főigazgatója bejelentette a 2025/2026-os színházi szezon, a Szenvedélyek Évada új bemutatóit és programjait.

A Nagymező utcai teátrum szeptembertől kezdődő új évadában bemutatja Alan Menken A Notre Dame-i toronyőr című musicaljét, Johann Strauss A cigánybáró című nagyoperettjét, valamint Pejtsik Péter és Orbán János Dénes Dankó Pista című nagyoperettjét, utóbbi ismét új magyar zenés darab, ősbemutató lesz a színház nagyívű premierjeinek sorában. Kiss-B. Atilla a fentieken túl elmondta, hogy a társulattal és a közönséggel együtt újból egy sikeres évad végére értek. A Hamupipőke, A cirkuszhercegnő, és a Hófehérke című előadások – csakúgy, mint a többi, repertoáron lévő produkció – estéről estére telt házakat vonzanak. Korábban a Kálmán Imre Teátrumban mutatták be, nemrég viszont a Nagyszínpadon kapott helyet Varró Dániel és Presser Gábor Túl a Maszat-hegyen című ifjúsági darabja, amit a Pesti Broadway Musical Stúdió tehetséges fiatal művészeivel láthatnak a nézők.

Nagyszabású gálakoncerttel ünnepelték mások mellett a magyar operett napját, szilveszteri gálakoncertjüket a közmédia közvetítése okán többszázezren látták határon innen és túl, a Petőfi Program keretében pedig 40 magyarországi településre vitték el a főigazgató által hangsúlyozott hamisítatlan operettszínházi minőséget és életérzést.



Kiss-B. Atilla főigazgató, fotó: Janus Erika


A kistérségi gálák egyharmadán Homonnay Zsolt Jászai Mari-díjas színházi alkotóval a Színház- és Filmművészeti Egyetemen közösen vitt osztályuk növendékei léptek színpadra. Számos meglepetéssel is szolgáltak a nézőknek, így például Nádasi Veronika Hello, Barbra! című önálló estjével, valamint a Rozsda lovag és a kísértet című mesemusicallel. Kiss-B. Atilla megosztotta a jelenlévőkkel, hogy a bemutatók mellett számos tematikus gálakoncerttel és különleges eseménnyel készülnek az új évadban, az általa életre hívott Tálentum Program keretében pedig továbbra is lehetőséget nyújtanak a bemutatkozásra a Színház- és Filmművészeti Egyetem, a Magyar Táncművészeti Egyetem és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatóinak, valamint a Pesti Broadway Musical Stúdió növendékeinek.

Kiss-Hegyi Anita miniszteri tanácsadó asszony a sajtóeseményen méltatta a Budapesti Operettszínház társulatát, kitért a gondolatokban és érzelmekben gazdag előadásokra, majd megköszönte Kiss-B. Atillának, hogy a Tálentum Program keretében lehetőséget nyújt a tehetségek megmutatkozására a Nagymező utcai teátrumban. Kiss-Hegyi Anita biztosította a résztvevőket arról, hogy folytatódnak a Kulturális és Innovációs Minisztériumnak, valamint a Budapesti Operettszínháznak a hazai és a külhoni magyar területekre fókuszáló együttműködései.

Homonnay Zsolt, A Notre Dame-i toronyőr című musical rendezője megosztotta a hallgatósággal, hogy a tűz szimbolikája központi szerepet kap a zenés színházi darab alapjául szolgáló, Victor Hugo által írt regényben és az új bemutatóban is. A rendezői koncepciónak szomorú aktualitást ad, hogy 2019-ben tűzvész pusztított az ikonikus katedrálisban. A főbb szerepekben Sándor Péter, Tassonyi Balázs, Antolovics Péter, Széles Flóra, Lipics Franciska, Dancs Annamari és Földes Tamás láthatók. A látványos produkció díszlettervezője a Vágó Nelly- és Rubányi Vilmos-díjas Túri Erzsébet, a jelmezeket a Jászai Mari-díjas Füzér Anni álmodja színpadra. A koreográfus a Harangozó Gyula-díjas Simon István, az előadás vezetője Tassonyi Zsolt karmester.



Kiss-Hegyi Anita miniszteri tanácsadó, fotó: Janus Erika


Orbán János Dénes Kossuth-díjas drámaíró, műfordító, a Dankó Pista című nagyoperett librettistája hangsúlyozta, hogy a Budapesti Operettszínház missziót teljesít, hiszen a teátrum vezetésének célja, hogy a bemutatott operett előadások a zeneszerzők alkotói szándékait képviseljék, és a lehető legközelebb álljanak ahhoz a hangszereléshez, amit a komponisták papírra vetettek. Orbán János Dénes elárulta, hogy Az Orfeum mágusát és a Hamupipőkét is magában foglaló új magyar operett sorozat következő darabja monumentális operett show lesz, amely Pejtsik Péter Erkel Ferenc-díjas zeneszerző komponálásában, a Kossuth-díjas, Nemzet Művésze címmel kitüntetett Ferenczfy-Kovács Attila díszleteivel, a Ferenczy Noémi-díjas Berzsenyi Krisztina jelmezeivel az MVM Dome 14 ezer fős közönsége előtt kerül bemutatásra. A produkció zenei vezetője Pfeiffer Gyula Liszt Ferenc-díjas karmester, főzeneigazgató.

Bozsik Yvette Kossuth-díjas színházi alkotó, A cigánybáró című nagyoperett rendezője és koreográfusa felhívta a figyelmet arra, hogy a hatalmas vagyon és a megrészegítő siker hajszolása, a materiális javak felhalmozása gyakran értékmérőként kap szerepet a mindennapjainkban, ellenben az operettben megjelenik Barinkay Sándor, akinek ez nem számít. Bozsik Yvette rámutatott a cigány nép szenvedélyére és szabadságvágyára, ami érdekes, izgalmas fénytörésben jelenik meg a produkcióban. A darab felveti a kérdést, hogy mivégre vagyunk a világon, mi is a célja az életünknek? A rendező a világegyetemet alkotó öt elem színei, formái és jelentése alapján építette fel a színpadi elképzeléseit. A díszlettervező Túri Erzsébet, a jelmezek Berzsenyi Krisztina munkái, az előadás zenei vezetője Pfeiffer Gyula. A főbb szerepekben Kalocsai Zsuzsa, Fischl Mónika, Kiss Diána, Lévai Enikő, Bordás Barbara, Langer Soma és Papp Balázs lépnek a színpadra.


Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Kapcsolódó cikkek