Hírek

Magyar Konyha

2025. június 25.

Time Out Market , Budapest , Blaha Lujza tér , Anyukám Mondta , Pungrumba

A legkiemelkedőbb hazai séfek és vendéglátók közül elsőként az Anyukám Mondta, a Pingrumba, a 101 Bistro és a Szaletly csatlakozik a Time Out Market Budapesthez, az italkínálatot pedig a Dreher Tanksör gazdagítja.

A Corvin Palace első emeletén nyílik meg idén a Time Out Market Budapest, és ezzel új szintre emeli a város gasztronómiai és kulturális élményvilágát. Az egyedi koncepció arra vállalkozik, hogy egy fedél alatt vonultassa fel Budapest és a környező régiók legjavát: a hazai szakácsok és vendéglátók, az izgalmas italok és a színes kulturális programok gondosan válogatott elegye különleges, ugyanakkor közvetlen hangulatú találkozási pontot teremt a megújuló Blaha Lujza téren.

Közel 2500 négyzetméteren, tizenegy díjnyertes és feltörekvő helyi vendéglátó nyújt majd ízelítőt a konyhaművészetéből. Három bár, öt rendezvényhelyszín és mintegy 540 ülőhely áll a vendégek rendelkezésére, a közösségi asztalok és a nyitott konyhák pedig otthonos légkört teremtenek. A Time Out Marketen a válogatott étel- és italkínálat mellett egész évben vibráló kulturális programok érhetők el.


Az első Közép- és Kelet-Európában




2014-ben egy történelmi vásárcsarnokból alakult ki az első Time Out Market Lisszabonban, azóta pedig világszerte tizenegy városban működik – többek között New Yorkban, Montréalban, Dubajban, Barcelonában, Fokvárosban és Oszakában – mindig a helyi értékekre építve. A budapesti egység az első, amely Közép- és Kelet-Európában nyílik meg.

A Time Out Market Budapest a renovált Corvin Palace első emeletén kapott helyet, a város Palotanegyedében. Az eredetileg 1926-ban megnyílt épület teljes felújításon esett át 2021 és 2023 tavasza között. A Time Out Market indulását kísérő kampány a Palotanegyed múltját, jelenét és jövőjét formáló helyi tehetségeket állítja reflektorfénybe, felidézve többek között Blaha Lujza, Jászai Mari, Krúdy Gyula, Jókai Mór, és Dreher Antal munkásságát.


A nyitásig hátralévő időszakban további vendéglátók, valamint kulturális programok részletei is ki fognak derülni:


Az Anyukám Mondta olasz konyhája évtizedes szenvedéllyel és családi hagyományokkal tölti meg a tányérokat.

A Time Out Market Budapest induló kampányában az Anyukám Mondta mellé Blaha Lujza társul, mint ikonikus, inspiráló alak. „A nemzet csalogányaként” ismert színésznő és énekesnő egykor karizmájával és szívével vált korának kiemelkedő személyévé. A vendéglátóhely és a művésznő képzeletbeli találkozása olyan tehetséget képvisel, amely őszinte és lélekből fakad – akár a színpadon, akár az asztalnál.

A Pingrumba a Közel-Kelet csábító ízeivel tölti meg a Time Out Marketet. Múzsájuk Jászai Mari lesz, az elszánt és szenvedélyes színésznő, akinek ereje és karaktere jól illik az étterem színes és lendületes világához. Ahogyan ő mindig teljes odaadással állt színpadra, úgy épül a Pingrumba konyhája is merész, hiteles ízekre és közösségi hangulatra.

A 101 Bistro Tajvan komplex ízvilágát értelmezi újra az egyedi fogásokért, olyan történelmi múzsával, aki élénk fantáziájáról, kifinomult ízléséről és a kulináris örömök iránti elismeréséről volt ismert: Jókai Mór, a sokoldalú 19. századi író.

A Szaletly küldetése hogy közelebb hozza a kortárs magyar konyha ízeit a város ínyenceihez. A vendéglátóhely Krúdy Gyula alakján keresztül idézi meg a magyar polgári étkezések hangulatát és a kávéházi élet pillanatképeit.

A Dreher Tanksör a hagyományokat idézi meg pasztőrözés nélküli sörével, amely tele van karakterrel, és ami egyszerre idézi meg a hagyományt és Dreher Antal úttörő szellemét, aki a 19. században hozott új színt a magyar sörgyártásba.

Borsos Gergely, a Time Out Market Budapest ügyvezető igazgatója elmondta:

„A Time Out Market célja, hogy bemutassa Budapest és 3 magyar régió legizgalmasabb gasztronómiai oldalát. Ennek szellemében jártuk végig a várost és környékét, hogy olyan helyeket találjunk, ahol valódi érték születik, és ahol a karakteres konyha, a szenvedéllyel dolgozó séfek és az egyedi ízek találkoznak. Az így összeállított válogatás a hazai gasztronómia sokszínűségét és kreativitását tükrözi, és olyan élményt kínál, amely a budapestieket és az ide látogatókat egyaránt megszólítja.

Olyan séfek és étteremtulajdonosok csatlakoznak, akik nemcsak szakmailag elismertek, hanem a közönség kedvencei is. Egyedi stílusukkal és karakteres konyhájukon keresztül formálják a hely gasztronómiai világát. Fontosnak tartjuk továbbá azt is, hogy a már jól ismert és népszerű vendéglátók mellett a tehetséges, feltörekvő szereplőknek is lehetőséget biztosítsunk a bemutatkozásra, ezzel is gazdagítva a kínálatot.

Izgatottan várjuk, hogy az idén megnyissa kapuit a budapesti helyszín a megújult Corvin Palace épületében, a Blaha Lujza téren. Ez az ikonikus környezet remek terepet ad arra, hogy a gasztronómia és a kultúra egy közös élménnyé váljon, és a vendégek felfedezhessék Budapest pezsgő, sokszínű világát.”


Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Kapcsolódó cikkek